شناسهٔ خبر: 24117390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فیلم | تبعات یک رسوایی جنسی

بین الملل > اروپا - «پنی لارنس» معاون موسسه خیریه آکسفام روز دوشنبه ضمن پذیرش مسئولیت پنهان کاری رسوایی اخلاقی کارکنان این موسسه در هائیتی و چاد از مقام خود کناره‌گیری کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرآنلاین، خانم لارنس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این موسسه اقدامات لازم و به‌موقع را برای جلوگیری از گسترش رسوایی اخلاقی کارکنانش انجام نداده است.

علاوه بر وی تاکنون شماری از مسئولان آکسفام از جمله «رولان فان هوورمیرن» مدیر این سازمان در هائیتی از مقام خود کناره‌گیری کرده و چهار تن اخراج شده‌اند.

روزنامه «تایمز» هفته گذشته گزارش داد که مسئولان این موسسه در جریان امداد رسانی به زلزله‌زدگان هائیتی در سال 2010 ، برخلاف موازین و استاندارهای آکسفام با زنان فقیر رابطه غیراخلاقی داشته‌اند.

تحقیقات به ‌عمل‌آمده همچنین نشان می‌دهد که این مسئولان از طریق رایانه به تارنماهای غیراخلاقی وصل شده و کودکان فقیر در این کشور را مورد اذیت جنسی قرار داده‌اند.
برخی گزارش‌ها حاکی است که رسوایی اخلاقی مسئولان آکسفام در دفتر چاد هم وجود داشته است.

به گزارش ایرنا، آکسفام تاکنون اتهام پنهانکاری رسوایی اخلاقی مسئولینش را تکذیب کرده بود؛ بااین‌حال خانم لارنس امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اکنون روشن است که این اتهامات - شامل رابطه غیراخلاقی رئیس دفتر چاد و کارکنانش با زنان فقیر - مطرح است و من به‌ عنوان مدیر برنامه وقت، از اینکه این اتفاقات در زمان من رخ‌داده شرمسار هستم و مسئولیت کامل آن را بر عهده می‌گیرم.

پیش ‌از این پنی موردانت وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس نیز آکسفام را به‌دروغ گویی متهم کرده و گفته بود که این موسسه جزئیات تحقیقات خود را در اختیار دولت این کشور قرار نمی‌دهد.

وی رفتار مسئولان آکسفام را نفرت‌انگیز خوانده و تهدید کرده بود درصورتی‌که این موسسه پاسخ سئوالات دولت را ندهد کمک‌هزینه‌اش قطع خواهد شد.

آکسفام (Oxfam) نام یکی از گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی است که هدف خود را ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی اعلام می‌کند.

52310

نظر شما