شناسهٔ خبر: 24116867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

السد دومین قربانی جاه طلبی پرسپولیس در آسیا می شود

تیم پرسپولیس نخستین گام خود در آسیا را محکم برداشت و گمان می رود که السد قطر هم دومین قربانی این تیم باشد.

صاحب‌خبر -

السد دومین قربانی جاه طلبی پرسپولیس در آسیا  می شودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تدبیر و حساب گری یکی از عادت های پروفسور در پرسپولیس شده است. این مربی کروات در حالی مقابل نماینده ازبکستانی صف آرایی کرد که به نظر می رسید باید شاهد تغییراتی نسبت به بازی های لیگ برتر باشیم و همگان تصور می کردند برانکو تاکنیک پنهانی در آسیا رونمایی می کند.

البته این اتفاق رخ نداد و پروفسور با همان سیستم 2-4-4 تیمش را روانه زمین مسابقه کرد. به هر حال این سیستم در مقابل نسف قارشی ازبکستان جواب داد اما دلیلی نمی شود مقابل سایر نمایندگان آسیایی منجر به کسب امتیاز شود.

در این بازی محرمی ، احمدزاده و ماهینی در نیمه اول عملکرد فوق العاده داشتند. در این بین محرمی عرصه را  برای  بازیکنان حریف تنگ تر کرده بود  و آن قدر این بازیکن خوب بازی کرد که به نظر نمی رسد که برانکو، ماهینی را به دفاع راست برگرداند و محرمی نیمکت نشین شود.

محرمی بازیکن جوان زنگ خطری برای ماهینی است که جایگاه ثابتی ندارد و مدام پستش تغییر می کند.

احمد زاده هم که می داند با کوچکترین اشتباه جای خود را در ترکیب اصلی از دست می دهد با همکاری محرمی فوق العاده عمل کردند و به طورکلی جناح راست در دست پرسپولیسی ها بود اما جناح چپ سرخپوشان ضعیف عمل کرد. جایی که انصاری در روز خودش نبود و پاس های اشتباهی می داد و حریف را در ضد حملات صاحب موقعیت کرد.

البته تنها نکته مثبت جناح چپ پاس گل امیری بود که آن هم از سمت راست ارسال شد. به هر حال برانکو برای این حفره ایجاد شده باید چاره ای بیندیشد تا اسیر تفکرات حرفه ای تیم های قدرتمند در آسیا نشود. در بررسی نفر به نفر، ربیع خواه نیز نمره قبولی می گیرد چرا که مثل همیشه درگیر این بود که حفره های بین هافبک ها و دفاع را پوشش بدهد و در چند صحنه هم به خوبی عمل کرد تا پرسپولیس خیالش از یک هافبک دفاعی راحت باشد.

خاصیت دفاعی ماهینی و ربیع خواه باعث شده بود که این 2 بازیکن در فاز تهاجمی ضعیف تر عمل کنند و به فکر دفاع کردن باشند. اگر وینگرهای پرسپولیس سرعتی و تکنیکی عمل نمی کردند در آن صورت پرسپولیس نمی توانست این نتیجه را بگیرد.

برانکو در پایان بازی از خط دفاعش تجلیل و مدافعان خود را برگ برنده این بازی دانست چراکه موفق تر از همیشه عمل کردند.

ارتش سرخ اولین گام در آسیا را محکم برداشت و این موضوع نوید خوبی می دهد که پرسپولیس با تجربه تر از فصل قبل بازی می کند. در روزی که نمایندگان ایران نتوانستند نتایج خوبی بگیرند زدن 3 گل و کسب 3 امتیاز بدون گل خورده اتفاق خوبی بود که صدرنشین لیگ رقم زد.

برانکو و پرسپولیسی ها به خوبی می دانند از لحاظ سطح فوتبالی بالاتر از نسف قارشی بودند و این پیروزی حق آنها بود اما دلیلی نمی شود تا مقابل السد نیز این گونه عمل کنند. تیم السد قطر شرایط خوبی دارد و حرفه ای تر بازی می کند و بازیکنان شاخصی همانند ژاوی در اختیار دارد. براین اساس سرخپوشان پایتخت باید با تدابیر بهتری مقابل این تیم قطری صف آرایی کنند.

انتهای پیام/

عملکرد  پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا 

نظر شما