شناسهٔ خبر: 24115099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زارعی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد:

جاسوسی بیگانگان به حوزه‌های اقتصادی و علمی نفوذ کرده است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه 53 هزار استاد بسیجی در کشور داریم، گفت: اکنون جاسوسی بیگانگان به حوزه‌های اقتصادی و علمی نفوذ کرده است و باید مراقب این موضوع باشیم و تلاش کنیم که علم و دانش به خوشه‌های کسب دانش یعنی اقتصاد مقاومتی برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در تالار شهیدباکری مجتمع دانشگاهی حضرت ولی‌عصر (عج) واحد تهران مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین وارد تحول انقلابی شده است، گفت: در حال حاضر دو برنامه مهم در جهان در حال اجراست که یکی از آنها برنامه 2025 ایالات متحده آمریکا و دیگری برنامه 1404 جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی، امروز در جهان همه نگاه‌ها به این دو برنامه است و می توان گفت لیبرال دموکراسی و مردم‌سالاری دینی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

زارعی با بیان اینکه براساس برداشت محققان، مهم‌ترین رکن این دو برنامه، شبکه‌سازی نیروی انسانی و هوشمندسازی کادر است، گفت: به دلیل اینکه آمریکا در حوزه مبانی نظری افول دارد، تلاش می کند ایده ها و دانشمندان را از کشورهای دیگر جذب و تبدیل به محصول کند تا بتواند روی پای خود بایستد اما جمهوری اسلامی ایران که در مقابل این جریان قرار دارد، در پی حفظ سرمایه انسانی خود است.

وی خاطرنشان کرد: کاندولیزا رایس وزیر پیشین امورخارجه آمریکا به صراحت اعتراف کرد که آمریکا در اواخر دهه 80، شبکه‌سازی نخبه‌سازی ایران را راهبری می‌کرد، با علم به این موضوع، بهتر درمی‌یابیم که چرا مقام معظم رهبری همواره درباره دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه ها، تاکید دارند که دانشگاه ها محل علم و ایده و تبدیل آن به محصول هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در راستای تحولات دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج مستضعفین، تلاش می کند نظام ایده، علم و عمل را کنار هم بیاورد.

وی با بیان اینکه 53 هزار استاد بسیجی در کشور داریم که باید برای تمدن اسلامی آماده شویم، گفت: اکنون جاسوسی بیگانگان به حوزه های اقتصادی و علمی نفوذ کرده است و باید مراقب این موضوع باشیم و تلاش کنیم که علم و دانش به خوشه های کسب دانش یعنی اقتصاد مقاومتی برسد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی بسیار قوی و متعهدی است، گفت: از دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر تقاضا داریم مسیری که در دانشگاه های دولتی، علم را درگیر بروکراسی اداری کرده است، در دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما