شناسهٔ خبر: 24115093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

تقدیر پورمختار از اطلاعات سپاه در دستگیری جاسوسان

فارس

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تقدیر از سازمان اطلاعات سپاه در رصد و دستگیری جاسوسان از جمله سید امامی گفت: رصد اطلاعاتی اقدامات جاسوسی آنها نیازمند یک هم‌افزایی جدی بین همه دستگاه‌های اطلاعاتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده»، پورمختار نماینده مجلس بر لزوم همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور برای دستگیری جاسوسان تاکید کرد:

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از سازمان اطلاعات سپاه به خاطر رصد اطلاعاتی اقدامات جاسوسی کاووس سید امامی و همدستانش گفت: ما امروزه با اقدامات جاسوسی کشورهای مختلفی در ارتباط با کشورمان مواجه هستیم، اگر کار به گونه‌ای باشد که تنها یک کشور علیه ما اقدامات جاسوسی کند یک دستگاه مانند وزارت اطلاعات می‌تواند پاسخگو باشد و برخورد کند اما وقتی کشورهای متعدد و مختلفی از طریق سرویس‌های جاسوسی طمع دارند تا به نوعی اطلاعات کشورمان را بگیرند و بر مبنای این اطلاعات اقداماتی را علیه کشورمان طراحی کننددر رصد اطلاعاتی اقدامات جاسوسی آنها نیازمند یک هم‌افزایی جدی بین همه دستگاه‌های اطلاعاتی است.

وی افزود: وزارت اطلاعات در این شرایط نیاز به کمک دارد و سازمان اطلاعات سپاه سازمانی قوی و با انگیزه است و در کنار آن سازمان اطلاعات نیروی انتظامی و اطلاعات مردمی هم قرار دارد که به اعتقاد من همه اینها باید در کنار هم قرار داشته باشند و یکدیگر را تقویت کنند و به یکدیگر کمک کنند. این دستگاه‌ها هیچوقت رقیب هم نبوده و نیستند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: کسانی که بعضاً چنین اعتراضی را مطرح می‌کنند که در رصد و دستگیری جاسوسان باید تنها از طریق وزارت اطلاعات انجام شود ناشی از عدم شناخت وی از فضای اطلاعاتی کشور است و در واقع امر این است که سازمان اطلاعات سپاه کمک حال وزارت اطلاعات است.  

پورمختار خاطرنشان کرد: چندی پیش و در جریان رأی اعتماد به کابینه دولت دوازدهم، وزیر اطلاعات در پاسخ به آقای مطهری که در مخالفت با وزارت وی صحبت می‌کرد گفت که وزارت اطلاعات نه تنها با سازمان اطلاعات سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی رقابت نمی‌کند بلکه این دستگاه‌ها در کنار هم هستند و یکدیگر را برای مقابله جدی با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی تقویت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: جنگ اطلاعاتی جنگی کاملاً جدی است و همه دشمنان از تمام ابزارها و امکانات استفاده می‌کنند تا به کشور ما ضربه بزنند پس ما نیز باید از همه توان و قدرت موجود در کشور برای مقابله با این اقدامات دشمن استفاده کنیم.

نظر شما