شناسهٔ خبر: 24113699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رهبر:

دانشگاه؛ ستون برپادارنده تمدن/دست ما براي مشورت در جهت رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامي دراز است

خبرگزاری شبستان: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه ما خود را غني از مشورت فرهيختگان نمي بينيم، تصریح کرد: هميشه دست ما براي كمك و مشورت براي رسيدن به اهداف بلند انقلاب اسلامي دراز است.

صاحب‌خبر -

ه گزارش خبرنگار سياسي دفاعی خبرگزاری شبستان، فرهاد رهبر، رييس دانشگاه آزاد اسلامي پيش از ظهر امروز(چهارشنبه ٢٥بهمن ماه) در گردهمايي بزرگ "دانشگاه آزاد اسلامي؛ جهاد علمي جامعه محور و تمدن گرا" كه در دانشگاه آزاد واحد تهران مركز برگزار شد با اشاره به تشكيل نيروي بسيج توسط امام راحل اظهار داشت: سازمان دهي بسيج كه به درايت امام راحل ايجاد شد براي هدايت تشكيلات مختلف بود و انسان در اين سازمان به خود مي بالد و دشمن در مقابلش كوچك و ذليل مي بيند.

وي ادامه داد: ما خود را غني از مشورت فرهيختگان نمي بينيم و هميشه دست ما براي كمك و مشورت براي رسيدن به اهداف بلند انقلاب اسلامي دراز است، امام راحل در خصوص دانشگاه مي فرمايند" دانشگاه مركز سعادت و مقابله با شقاوت يك ملت است و دانشگاه خوب يك ملت را سعادت مند و دانشگاه بد يك ملت را به قعر مي رساند".

رهبر يادآور شد: از منظر امام راحل دانشگاه يك مركز انسان ساز است كه مي تواند شعار استقلال و قطع از يوغ بيگانگان را ايجاد كند، امروز دانشگاه تعميق علم و فرهنگ را بر دوش دارد و در رشد تمدن تاثيرگذار است و در اصل دانشگاه ستون برپادارنده تمدن به شمار مي روند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در عصر جدید دانشگاه فقط برای پژوهش و کارآفرینی نیست بلکه نقش تمدن‌سازی نوین را نیز دارد و از این رو نقش برجسته ای بردوش آن است، در واقع دانشگاه علاوه بر تولید علم باید پیشبرد مسائل فرهنگی و مدیریت فرهنگی را برعهده بگیرد و فرماندهان جنگ نرم در این نقش تمدن‌سازی باید نقش آفرینی کند.


وی افزود: یک دانشگاه اگر بخواهد نقش تمدن‌سازی برعهده بگیرد باید یکسری مولفه ها را رعایت کند، دانشگاه تمدن‌ساز باید محیط هوشمند و خلاق را در کنار اساتید و دانشجویان فرهنگ‌پذیر داشته باشد، دانشگاه تمدن‌ساز باید علم محوری راه همراه با عدالت داشته و محصولات اصیل و بومی را جستجو کند، این دانشگاه باید نقدپذیر نسبت به همه موضوعات باشد و در این خصوص احساس مسئولیت کند.


رهبر ابراز داشت: دانشگاه تمدن‌ساز مساله محوری ما است و همیشه دغدغه برای حل مشکلات جامعه را این دانشگاه دارد زیرا باید برای نیاز جامعه پاسخگو باشد، این دانشگاه تمدن‌ساز پویا است و تولید محور و ثروت آفرین را به همراه دارد، از همه مهمتر دانشگاه تمدن‌ساز باید انسان ساز باشد، بخش عمده‌ی زیرساخت یک تمدن مربوط به انسان و انسانیت است و علوم انسانی می‌تواند در این خصوص نقش مهمی ایفاء کند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متاسفانه رشته علوم انسانی در کشور ما مغفول مانده است و فقط تعداد دانشجویان در این رشته افزایش میابد ولی محتوا کیفیت لازم را ندارد.


وی با بیان اینکه مولفه انسان‌سازی باید در صدر دستور کار دانشگاه‌های ما باشد، خاطرنشان کرد: با تدبیر دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی انسان‌سازی و فرهنگ در دستور کار قرار گرفته است تا محصول این دانشگاه دانشجویان با فرهنگ و تمدن‌ساز باشد.


رهبر در پایان گفت: ما نیازمند مشورت انقلابیون، فرهیختگان و اندیشمندان هستیم تا بتوانیم در بسیج اساتید قطب‌های علمی را شکل دهیم تا در این امر مهم بتوانیم دانشگاه تمدن‌ساز داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما