شناسهٔ خبر: 24112780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

احکام جدید صادره علیه اسلام گرایان جمهوری آذربایجان؛

حکم 5 ماه حبس برای کشف کارت حافظه، حاوی فایل های مذهبی

حاج طالع باقراف، رهبر "اتحاد مسلمانان" جمهوری آذربایجان طی حکم جدید صادر شده از سوی دادگاه شهرستان "قره داغ" (باکو) به 5 ماه حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل آناج: بنابر اخبار رسانه های جمهوری آذربایجان، جلسه رسیدگی به پرونده حاج طالع باقراف، رهبر "اتحاد مسلمانان" جمهوری آذربایجان در دادگاه شهرستان قره داغ به ریاست روفان مرسل اف به پایان رسید و حکم جدید دادگاه علیه این زندانی سیاسی اسلام گرا صادر شد.

حکم جدید دادگاه، مدت 5 ماه زندان می باشد که با احتساب باقی مانده حکم قبلی وی و تجمیع حکم پیشین جمعا 18 سال حبس برای وی در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است که در 31 جولای سال 2017 و در زندان جرائم ویژه قوبوستان که طالع باقراف در این زندان محبوس بود. تعداد هفت عدد کارت حافظه "اس دی" حاوی فایل های مذهبی از سلول وی کشف شده است که مسئولین زندان با دستاویز قرار دادن این کارت های حافظه به عنوان عامل جرم!! و براساس ماده 2-317 قانون جزای جمهوری آذربایجان ( نگهداری اشیای ممنوعه در سلول از سوی زندانیان) علیه وی اعلام جرم کرده اند.

گفتنی است، حاج طالع باقراف در 26 نوامبر سال 2015 به اتهام رهبری جریان اسلام گرا در قصبه نارداران در حومه باکو و در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین از سوی مامورین دولتی بازداشت شده و به 20 سال حبس محکوم شده بود وی هم اکنون در زندان مخوف قوبوستان در حال سپری کردن دوره حبس خود می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما