شناسهٔ خبر: 24112495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سخنان مقام معظم رهبری درباره زنان بلوچ +پوستر

R1489/P1439/S4,40/CT1

پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir با توجه به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره زنان بلوچ پوستری با عنوان «زنان عزیز بلوچ» را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 1381/12/02 در سفر به زاهدان فرمودند:

«همه زن و مرد باید در صف واحد باشند. زنهای ما هم به فضل الهی در دوره حاکمیت اسلام مثل مردها در جبهه‌های دفاع از مقدّسات و ارزشها ایستاده‌اند. این جوانانی که در جبهه جنگ یا در مبارزه با اشرار و مفسدان اجتماعی و اقتصادی به شهادت رسیدند، پرورش یافته همین دامنهای پاکند. البته در این‌جا باید عرض کنم در بعضی از مناطق کشور ما از جمله در همین منطقه، نیاز هست به این‌که احترام، حرمت و کرامت زن بیشتر حفظ شود. زن بلوچ، زن مظلومی است: فرزند زیاد، ازدواج تحمیلی، فرزند تحمیلی و عدم فرصت برای بازیافتن خود و هویّت خود از جمله چیزهایی است که من در مدت اقامت در بلوچستان از نزدیک شاهد بودم.مردهای بلوچ باید زنهای خود را بیشتر ملاحظه کنند. زنهای بلوچ همان کسانی هستند که این جوانان رشید را در دامان پاکشان پرورش دادند. زن بلوچ مثل مرد بلوچ و زن سیستانی مثل مرد سیستانی دارای کرامت و شجاعت و عزّت است و این عزّت باید حفظ شود. آنچه که امروز برای ما در منطقه سیستان و بلوچستان در درجه اوّل اهمیت قرار دارد.»

پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir با توجه به این سخنان رهبر فرزانه انقلاب، پوستر «زنان عزیز بلوچ» را منتشر کرد:

انتهای پیام/

نظر شما