شناسهٔ خبر: 24112345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جزئیات دادگاه بقایی:

زنبیل به دستان آمدند/معرکه گیری احمدی نژاد و مشایی

خبرگزاری شبستان: بقایی که در دادگاه بدوی به ۶۳ سال حبس محکوم شده امروز جلسه چهارم دادگاه تجدید نظر خود را تجربه می کند اما احمدی نژاد و مشایی او را در این تجربه تنها نگذاشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، از روزی که حمید بقایی از زندان آزاد شده و در دادگاه های بررسی پرونده هایش حضور یافته این حضور همراه با حاشیه هایی بوده که اصلی ترین آن ها آوردن برخی مدارک با زنبیل قرمز به دست بقایی بود که نام بقایی و دوستانش را زنبیل به دستان گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز هم چهارمین جلسه از دادگاه تجدید نظر بقایی در حالی برگزار شد که محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی هم با او در دادگاه حضور یافتند.

 

از ساعت ۹:۵۵ صبح چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر معاون اجرایی رئیس دولت دهم  در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر آغاز شد و  حمید بقایی به همراه مهران عبدالله‌پور وکیل‌مدافع‌اش در این جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت.

 

وی پیش از ورود به دادگاه در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است امروز احمدی نژاد در جلسه دادگاه حضور یابد؟ گفت: ایشان به عنوان یک شهروندی عادی می‌توانند در دادگاه حضور داشته باشند و قرار است در این جلسه حضور یابند.

 

تعدادی از افراد بقایی را هنگام ورود به دادگاه تجدیدنظر با سر دادن شعار الله‌اکبر همراهی کردند.

 

اما پس از ورود بقایی به دادگاه، محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی مقابل محل برگزاری دادگاه بقایی حضور یافتند.

 

تعدادی از حامیان احمدی نژاد و مشایی، این دو نفر را تا مقابل دادگاه تجدیدنظر استان تهران ( محل برگزاری دادگاه حمید بقایی) با سر دادن شعار الله اکبر همراهی کردند.

 

«احمدی احمدی، حمایتت می‌کنیم»، «فقر و فساد و تبعیض، احمدی نژاد بپا خیز» و «احمدی قهرمان، یاور مستضعفان» دیگر شعارهایی است که این افراد سر می دادند.

 

پس از بسته شدن در ورودی دادگاه، محمود احمدی‌نژاد بر روی پله‌های ساختمان دادگاه تجدیدنظر سخنانی را مطرح کرد.

 

برقراری نظم محل برگزاری دادگاه، توسط ماموران انتظامی در حال انجام است. 

 

پس از پایان سخنان احمدی‌نژاد، وی محل را ترک کرد و جمعیت حاضر مقابل دادگاه نیز متفرق شدند.

 

با باز شدن در ورودی دادگاه، مراجعه‌کنندگان برای انجام اقدامات خود وارد این مرجع قضایی شدند.

 

به گزارش شبستان، حمید بقایی 18 تیر به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در 25 مهرماه برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران در 30 آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داد و در دی ماه هم  اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، در گفت‎وگو با میزان از صدور حکم بقایی خبر داد و گفت: حکم دادگاه در خصوص پرونده حمید بقایی صادر و روز جاری به متهمان ابلاغ شد.

 

وی ادامه داد: حکم صادره غیر قطعی بوده و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی است. جزئیات رای دادگاه پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

 

اما در مورد حکم ابلاغ شده، مهران عبداالله‌پور وکیل حمید بقایی در گفت‌وگویی درباره آخرین جزییات پرونده حمید بقایی گفت: درآخرین روز مهلت اعتراض، به رای صادره علیه حمید بقایی اعتراض کردیم.

 

وی مدعی شد: عین کیفرخواست دادستانی تهران علیه ایشان بدون هیچگونه مستندات و ادله قانونی و توجه به لوایح، در دادگاه تایید شده و نهایتاٌ منجر به صدور حکم ۶۳ سال حبس شده است.

 

این در حالی است که حجت‌الاسلام محسنی‎‌اژه‌ا‌ی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در 25 تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.

نظر شما