شناسهٔ خبر: 24111118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با دانا:

دولت از افزایش نرخ ارز استقبال می کند/ چرا باید با یک کارت ملی 30 هزار دلار در اختیار یک فرد قرار گیرد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در عرضه ارز در کشور بویژه دلار هیچ گونه کنترلی و نظارتی ندارد، گفت: شما اگر بخواهید چک خود را در بانک نقد کنید بیش تر 15 میلیون وجه نقد را بانک در اختیار شما قرار نمی دهد، پس چرا در بازار ارز کشور با یک کارت ملی 30 هزار دلار یعنی 150 میلیون وجه نقد به به یک فرد اعطا می شود.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به عبور قیمت دلار از مرز 5 هزار تومان و دلایل این امر در کشور اظهارداشت: دولت اگر قصد دارد قیمت دلار را در کشور تک نرخی کند باید در این باره ورود کند و دلار را تک نرخی کند تا مردم تکلیف خود را بدانند.

 

وی ادامه داد: دولت اگر واقعا قصد تک نرخی کردن ارز را در کشور دارد باید رسما اعلام کند و نرخ دلار را اعلام کند، از تک نرخی شدن نرخ ارز در کشور تمام تولید کنندگان و تجار حمایت می کنند و باید دولت نسبت به ان ورود جدی کند و به طور شفاف نرخ دلار را اعلام کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت در عرضه ارز در کشور بویژه دلار هیچ گونه کنترلی و نظارتی ندارد، گفت: شما اگر بخواهید چک خود را در بانک نقد کنید بیش تر 15 میلیون وجه نقد را بانک در اختیار شما قرار نمی دهد، پس چرا در بازار ارز کشور با یک کارت ملی 30 هزار دلار یعنی 150 میلیون وجه نقد به یک فرد اعطا می شود.

 

حاجی دلیگانی ادامه داد : دولت اگر می خواهد در بازار ارز کنترل و نظارت داشته باشد باید در وهله اول در زمینه ارائه و توزیع ارز در کشور کنترل و نظارت داشته باشد ؛ دلیلی ندارد که با یک کارت ملی 30 هزار دلار در اختیار یک فرد قرار می گیرد ولی با همان کارت ملی اگر به بانک مراجعه کنیم بیش تر از 15 میلیون وجه نقد در اختیارمان قرار نمی دهند.

 

وی با بیان اینکه دولت از افزایش نرخ ارز در کشور استقبال می کند؛ عنوان کرد: دولت از افزایش نرخ ارز در کشور استقبال می کند چرا که از عواید حاصل از آن بخشی از کسری بودجه خود را جبران می کند و این شائبه با عدم کنترل دولت بر بازار ارز قوت پیدا می کند.

 

 

نظر شما