شناسهٔ خبر: 24109784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزیده اخبار ایران و جهان/ اخبار داخلی

آمار پیامدهای شوم موتور،سرنشینان را شوکه کرد/ هوا در وضعیت "بسیار خطرناک" قرار گرفت/ وزیر بهداشت به سونوگرافی ها،هشدار قرمز داد/ پرونده "شیطان پایتخت" سنگین‌تر شد

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

داخلی

آمار پیامدهای شوم موتور،سرنشینان را شوکه کرد

رییس دهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز با بیان اینکه 80 درصد آلودگی‌های هوا مربوط به خودروها است، افزود: بر اساس برآوردها هزینه‌های اجتماعی این آلودگی در سال گذشته، 11 میلیارد تومان بوده است که باید به این میزان، اختلالات روانی ناشی از آلودگی‌های صوتی را نیز افزود. وی اضافه کرد:‌ بررسی‌های وضع موجود نشان می‌دهد که به کارگیری موتورهای درون سوز در ابتدا سرعت حرکت عمومی ما را با وسایل نقلیه عمومی و چه وسایل شخصی افزایش داد، علاوه بر آن وضعیت موجود نشان می‌دهد که کاربرد موتورهای درون سوز بسیار متعدد شده است، به طوری که با ساخت موتورهای چند واتی تا چند مگاواتی رونق زیادی را در زندگی بشر در محیط‌های خشکی، دریا  و در بخش‌های صنعتی ایجاد کرده است.

 

هوا در وضعیت "بسیار خطرناک" قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه هوای استان لرستان در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته است، گفت: آلودگی در برخی از شهرستان‌های استان به ۵۰ برابر حد مجاز رسیده است. وی  با بیان اینکه آلودگی در شهرستان کوهدشت و رومشکان در شرایط بسیار خطرناک قرار دارد و آلودگی بیش از 30 برابر حد مجاز است، افزود: وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های دوره چگنی و خرم‌آباد و سلسله نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و آلودگی 1.5 برابر حد مجاز است.مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: وضعیت کیفی هوای شهرستان های دورود، بروجرد و ازنا و الیگودرز در شرایط سالم قرار دارند.

 

وزیر بهداشت به سونوگرافی ها،هشدار قرمز داد

معاونت درمان وزارت بهداشت در بخشنامه ای اعلام کرد اخذ تعرفه در مطب متخصص زنان بابت سونوگرافی، تخلف انتظامی و تعزیراتی محسوب می‌شود.معاونت درمان وزارت بهداشت در بخشنامه ای اعلام کرد: انجام سونوگرافی توسط متخصصین فاقد مدارک آموزشی معتبر تایید شده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اخذ تعرفه در مطب متخصصین زنان، تخلف انتظامی و تعزیراتی محسوب می‌شود.در این بخشنامه در خصوص ضوابط انجام سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان تاکید شده است: بخشنامه مذکور صرفا در راستای تامین نیاز کمک تشخیصی متخصصین زنان و زایمان دارای گواهینامه معتبر و در بیمارستان‌های دانشگاهی با شرایط اعلامی مجاز است و همچنان انجام سونوگرافی توسط متخصصین فاقد مدارک آموزشی معتبر تایید شده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و اخذ تعرفه در مطب پزشکان مذکور تخلف انتظامی و تعزیراتی محسوب می‌شود.

 

پرونده "شیطان پایتخت" سنگین‌تر شد

پرونده آزار‌های سریالی پسربچه‌های تهرانی توسط جوان شیطان صفت پایتخت با اضافه شدن دو شاکی دیگر به شکات پرونده سنگین‌تر شد.ماموران به دلیل اهمیت این موضوع و بار روانی آن به صورت انجام تحقیقات گسترده در این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا هر چه سریعتر متجاوز را دستگیر کنند.مأموران در اولین گام‌های تحقیقاتی خود متوجه شدند که ماجرای تجاوز به پسربچه تهرانی توسط مرد سابقه داری انجام شده است. ماموران به دلیل اهمیت این موضوع و بار روانی آن به صورت انجام تحقیقات گسترده در این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا هر چه سریعتر متجاوز را دستگیر کنند.مأموران در اولین گام‌های تحقیقاتی خود متوجه شدند که ماجرای تجاوز به پسربچه تهرانی توسط مرد سابقه داری انجام شده است. ایمان در همان تحقیقات ابتدایی به شش مورد آزار و اذیت جنسی پسر بچه‌های تهرانی در کانال آب اعتراف کرد.این پرونده همچنان در دست بررسی است درحالیکه دو خانواده دیگر نیز با حضور در اداره آگاهی از متهم به اتهام آزار و اذیت پسر نوجوان شان شکایتی را مطرح کردند.

 

زورگیران پایتخت،در دام امنیت گرفتار شدند

رییس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای 29 باند سرقت، زورگیران به عنف، جاعل و کلاهبردار طی 48 ساعته گذشته در مناطق مختلف شهر تهران خبر داد. سردار حسین رحیمی در تشریح طرح ضربتی پلیس برای برقراری امنیت و آرامش در شهر تهران، افزود: با اجرای این طرح 105 سارق و زورگیر به عنف در قالب 26 باند شناسایی و دستگیر شدند. وی اظهار کرد: از این تعداد 40نفر سارق و زورگیر به عنف، 36 نفر سارق منزل و مغازه و 29 نفر نیز سارق خودرو و موتورسیکلت هستند. سردار رحیمی تصریح کرد: همچنین 17 جاعل و کلاهبرداران و 17 محکوم فراری نیز با اجرای طرح های ضربتی پلیس تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته شناسایی و دستگیر شدند.

 

استکبار ضداسلام،اینبار جمعیت را هدف گرفت

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت: جلوگیری از فرزندآوری در کشورهای مختلف توطئه هدفمند استکبار علیه اسلام است که این موضوع اکنون در ایران با کلیدواژه‌ی «عدالت جنسیتی» در حال پیگیری و اجرایی شدن است و در لایحه برنامه ششم نیز ضمن تأکید بر حضور زنان در عرصه اشتغال و بازار از لزوم توجه به عدالت جنسیتی گفته‌شده است.استاد صالح قاسمی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت بهداشت و افزایش طول عمر زنان از ادعای‌های دروغین سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی در کشورهای درحال‌ توسعه و ایران برای کاهش فرزندآوری و مقابله با افزایش نرخ باروی است، این موارد از اهداف شوم استکبار برای کاهش جمعیت جوامع اسلامی و تحت سیطره قرار دادن این کشورهاست.

 

حج 97،آخرین سهمیه های خود را اعلام کرد

برگزاری حج سال جاری در فضای ویژه‌ای برگزار شد، پس از یکسال تعطیلی حج و قطع ارتباط سیاسی با عربستان، شرایط سختی را به مجموعه برگزارکنندگان این فریضه اعم از مسئولان و کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معم رهبری تحمیل کرد. با این همه حج سال ۱۳۹۶ با عزت برگزار شد و توانست رضایت مطلوب زائران سرزمین وحی را جلب کند.در این شرایط امید به برقرای شرایط بهتر در حج سال آینده افزایش یافت؛ در همین راستا چندی پیش حمید محمدی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت سفری را به عربستان سعودی داشت و برای رایزنی ملافات‌هایی را با وزیر حج عربستان و سایر مفامات این کشور داشت.از همین رو و برای اطلاع از آخرین شرایط برگزاری حج ۹۷، سفرهای نوروزی عتبات و احتمال از سرگیری اعزام‌های عمره گفتگوی تفصیلی را با وی داشتیم.

 

پرده برداری نوبخت،از رتبه جهانی اقتصاد کشور

سخنگوی دولت گفت: براساس گزارش صندوق بین المللی پول، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. وی ادامه داد: براساس گزارش صندوق بین المللی پول ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و در سال گذشته بیش از 81 میلیارد دلار و در سال جاری 94 میلیارد دلار به سرمایه کشور افزوده شده است.سخنگوی دولت یادآور شد: راهپیمایی به تعبیر رهبر معظم انقلاب تماشایی در 22 بهمن نشانگر این بود که مردم همچنان پای انقلابشان ایستاده اند که درود خدا بر مردم فهیم، مقاوم و صبور ایران باد.نوبخت افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 57 با ایدئولوژی متفاوت از لیبرال دموکراسی و سوسیال کمونیسم شرق در دوران جنگ سرد، به رغم مخالفت قدرت های بزرگ جهانی پیروز شد و در کمتر از دو ماه با یک همه پرسی به روش مردمسالاری دینی به یک نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.

 

معضل حاشیه نشینان،به وزیر هم رسید

مشاور وزیر کشور گفت: ۱۱ میلیون ایرانی ساکن مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.رضا محبوبی در همایش تخصصی مدیریت (سازماندهی، نظارت و پیشگیری) آسیب‌های اجتماعی ویژه فرمانداران و مدیران کل استان با بیان این مطلب اظهار کرد: نبود دسترسی به خدمات اجتماعی و فقدان نظارت اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات در مناطق حاشیه نشین است.وی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی ایران در سال‌های اخیر اظهار کرد: سه میلیون بیکار، سه میلیون نفر معتاد، وجود ۶۰۰ هزار زن بی همسر بر اثر طلاق در سنین فعال ۲۵ تا ۴۰ سال و نیم میلیون زندانی ورودی در سال از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در ایران در طول سال‌های اخیر به شمار می‌آیند.وی ادامه داد: نرخ بیکاری در طول پنج سال گذشته تا حدودی کنترل شده است. تعداد زنان سرپرست خانوار به دلایلی غیر از طلاق، به حدود سه میلیون نفر در سال گذشته رسیده است و بیش از ۱۵ میلیون پرونده‌ی قضایی در دستگاه قضایی داریم که این نیز به کم رنگ شدن نقش ریش سفیدان و آموزه‌های دینی در منازعات اشاره دارد.

 

 

سبد "حداقل بگیران" در آمارها،شکاف برداشت

بسیاری کارشناسان معتقدند واقعیت زندگی کارگران با حداقل‌های معیشت فاصله بسیار زیادی دارد و این مساله را به وضوح از نوع زندگی آنان می‌توان تشخیص داد. در حالی که خواست کارگران، تعیین حداقل دستمزد بر مبنای سبد معیشت است، باید دید دولت چه رقمی را به عنوان حداقل دستمزد سال 97 برای آن‌ها در نظر خواهد گرفت. در حالی که کمیته مزد شورای عالی کار سال گذشته سبد حداقل معیشت کارگران را دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان برآورد کرد اما شاهد بودیم که شکاف سبد حداقل معیشت و حداقل دستمزد کارگران، دست کم یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان است. براساس ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی، نرخ‌تورم‌رسمی و تامین حداقل معیشت زندگی آبرومندانه، دو معیار تعیین حداقل دستمزد سالانه است و مولفه سبدمعیشت تا به امروز از سوی شورای عالی کار نادیده گرفته شده است. جالب اینجاست که برخی کارشناسان نیز معتقدند افزایش حقوق و دستمزدها باید به سمتی پیش برود که نقدینگی در جامعه گردش داشته باشد تا اقتصاد و جامعه از رکود خارج شود.

 

قلم رهبری بر عفو رقم خورد

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۶۵ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۶۵ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

 

شوکتی از حباب بزرگ مسکن،به انبوه سازان هشدار داد

عباس شوکتی عضو انجمن انبوه‌سازان در حاشیه اجلاس سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه جهش قیمتی در چند ماهه گذشته بازار مسکن به دلیل ورود سوداگران به این بازار بوده است، اظهار کرد: این شوک قیمتی کاملا سوداگرانه است در نتیجه به مردم توصیه می‌شود خرید خانه خود را به تأخیر بیاندازند تا به نرخ واقعی خود برسد.وی در ادامه افزود: 50 تا 70 درصد قیمت مسکن حبابی و غیرواقعی است، بنابراین امیدوار هستیم در سال آینده شاهد سیل نزولی قیمت مسکن باشیم.این فعال بازار مسکن افزود: پیش‌بینی می‌کنم قیمت مسکن در اردیبهشت ماه سال آینده 20 درصد کاهش یابد.وی تاکید کرد: این دلالان هستند که می‌گویند، قیمت مسکن رشد پیدا کرده است، اما اینگونه نیست و اگر خریداران عجله‌ای برای خرید مسکن ندارند، فعلا دست نگه دارند.

 

محیط زیستی ها در بند قانون گرفتار شدند

وکیل دادگستری گفت: طبق اعلام دادیار ناظر زندان این افراد حداقل یکبار با خانواده‌هایشان در ارتباط بودند و آنها را از احوال خود مطلع کردند.مصطفی ترک‌همدانی در رابطه با پرونده بازداشت برخی از فعالان محیط زیستی، گفت: تا کنون در این پرونده ۷ نفر بازداشت شده و اکنون بنده وکالت ۵ نفر از این افراد یعنی هومن جوکار، حمیده کاشانی‌دوست، امیرحسین خالقی، طاهر قدیریان و سام رجبی را بر عهده دارم.این وکیل دادگستری گفت: با مراجعه‌ای که داشتم قرار شد وکالتنامه‌ها به بند ۲ الف ارسال شود تا توسط این افراد امضا شود.وی تاکید کرد: طبق اعلام دادیار ناظر زندان این افراد حداقل یکبار با خانواده‌هایشان در ارتباط بودند و آنها را از احوال خود مطلع کردند.

 

 

 

خانواده ها در حذف یکباره سمپادها،سرگردان شدند

محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه حذف آزمون از مدارس ابتدایی و همچنین حذف مدارس سمپاد از دوره متوسطه اول گفت: یکی از پیشنهادات کمیسیون و یکی از برنامه هایی که زمانی که رئیس کمیته آموزش و پرورش بودم ارائه دادم این بود که تنوع مدارس به شکلی ساماندهی شود و دوم اینکه فشارهای روحی و روانی که به دانش آموزان و خانواده ها سر آزمون ها وارد می شود را کم کنیم.وی ادامه داد: من ناظر عالی شورای آموزش و پرورش هم هستم و هفته پیش چیزی که مطرح شد و رای آورد را تایید نمی کنم. در واقع با اینگونه رای آوردن موافق نبودم.عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در توضیح چرایی مخالفتش با اینگونه رای آوردن این مصوبه بیان کرد: امسال خیلی از خانواده ها هزینه داده بودند و بچه هایشان را آماده کرده بودند برای این آزمون و از تفریح سه ماه تعطیلات خود و فرزندانشان گذشته بودند تا سال دیگر آنها را به مدرسه تیزهوشان یا نمونه دولتی بفرستند. سزاوار نیست یک شبه تصمیمی بگیریم و بگوییم از فردا اجرا شود. معتقد هستم اگر می خواهیم مسیری را طی کنیم باید آرام این کار را بکنیم و جوری که شکننده نباشد.

 

بافت فرسوده هم از دولت شاکی شد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: قرار بود دولت نیمی از سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پرداخت کند که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است. وی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت در چند سال گذشته به گونه ای بود که در امور بخش خصوصی دخالت نکند، گفت: در حوزه بافت فرسوده آنچه تحت عنوان توسعه گر مطرح می شود همان بخش خصوصی است که لازمه اجرای این سیاست، کاهش تصدی گری دولت است.دبیر کانون سراسری انبوه سازان اظهارداشت: اگر قرار است در بافت فرسوده برنامه ریزی منسجم داشته باشیم، باید فضای کسب و کار تولید مسکن برای بخش خصوصی نیز بهبود یابد.به گفته این انبوه ساز مسکن هرگاه بخش عرضه مسکن را در کنار تقاضای مسکن در برنامه ریزی ها لحاظ نکرده ایم با چالش مواجه شده ایم. بنابراین اگر قرار است بسته مالی تشویقی برای حضور بخش خصوصی در بهسازی بافت فرسوده ارائه دهد، باید آن بسته به صورت ویژه بوده تا با استقبال بخش خصوصی مواجه شود.

 

غیردولتی ها،جانب پایه ششمی ها را گرفتند

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با حذف آزمون در پایه ششم ابتدایی برای ورود به مدارس غیردولتی موافق است و آن را گامی مثبت در جهت تحقق ساخت های تربیتی و اجرای سند تحول می داند. مجتبی زینی وند در بیست و دومین جلسه شورای سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز غیردولتی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، از راه‌اندازی سامانه شهریه از 25 بهمن 96 خبر داد و افزود: دراین سامانه به شکلی برنامه ریزی شده است که کلیه مراحل تعیین و اخذ شهریه، الکترونیکی انجام می شود و هیچ گونه قرارداد دستی بین اولیاء و مدرسه منعقد نمی شود.زینی وند از راه‌اندازی 5 سامانه الکترونیکی در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد و افزود: سامانه نظارت بر شهریه در مدارس غیردولتی، سامانه رسیدگی به شکایات، سامانه خرید خدمات آموزشی و سامانه صدور مجوز الکترونیکی از جمله سامانه‌هایی هستند که در این سازمان فعال شده‌اند.معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، افزود: تقویت نظارت بر اخذ شهریه در مدارس غیردولتی و همچنین هدفمندکردن بازرسی ها از جمله مواردی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.در این جلسه میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر بومی گزینی در مدارس غیردولتی تأکید کرد.

 

هواشناسی از مهمانی پر و پیمان آسمان هشدار داد

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت نقشه ها نشان می دهد سامانه های بارشی جدید پر و پیمان است و شاهد بارش های خوبی در دو سه روز آینده خواهیم بود.با هشدار سازمان هوشناسی؛ سازمان امداد و نجات و شرکت فرودگاه های کشور آمادگی خود را برای شرایط بحرانی اعلام کردند.سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تیم های امدادی در محورهای مختلف مستقر خواهند بود.اسفندیاری، قائم مقام شرکت فرودگاه های کشور نیز از صدور دستورالعمل های لازم برای روبرو شدن با شرایط برفی خبر داد.  پلیس راه کشور هم از  رانندگان خواست با تجهیزات کامل زمستانی سفر کنند تا حوادث قبل تکرار نشود.سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران هم ضمن هشدار درباره احتمال وقوع ترافیک های سنگین در پایتخت ظرف امروز و فردا به شهروندان توصیه کرد در این مدت  از ترددهای غیرضرور خودداری و از وسایل حمل نقل عمومی استفاده کنند.

 

غلظت،امان را از هوای اهواز برید

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار در اهواز ساعت 14 روز سه شنبه به 9 هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 60 برابر حد مجاز رسید.میزان طبیعی ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.بر اساس گزارش سازمان هواشناسی خوزستان به دلیل وزش باد هوای 14شهرستان خوزستان شامل اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر، هندیجان، امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، هویزه و دشت آزادگان شاهد گرد و غبار غلیظ است. مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای مدارس این شهرستان ها را در روز سه شنبه تعطیل و ساعت پایان کار ادارات و مراکز دولتی را تا ساعت 12 اعلام کرد. امسال به دلیل تشدید خشکسالی خوزستان یکی از کم بارش ترین سال ها را تجربه می کند به طوری که مسئولان هشدار داده اند درصورت ادامه این روند این استان برای تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی خود با مشکل روبه رو خواهد بود.

 

کشور در حوزه علم،افق روشنی را رقم زد

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری کشور گفت: مهم‌ترین رویکرد این مرکز دسترسی به اطلاعات بین‌المللی است تا بتوان افق پیشرفت و تعالی را به خوبی ترسیم کرد.محمدجواد دهقانی امروز در آیین افتتاحیه کتابخانه سپید ویژه روشندلان و همچنین افتتاح مرکز بزرگ منطقه ای علوم شاخه در کتابخانه مرکزی دانشگاه قم عنوان کرد: امروز بیست و چهارمین شاخه منطقه اطلاع‌رسانی فناوری در سطح کشور در دانشگاه قم تاسیس و راه‌اندازی شد تا بابی مهم در عرصه پژوهش باشد.رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری کشور افزود: با پیشرفت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافت، به ویژه در دو دهه اخیر سال‌های 2000 تا 2016، در وضعیت علمی کشور شاهد انقلابی عظیم نسبت به سایر کشورها بوده‌ایم.وی تصریح کرد: سهم جمهوری اسلامی در تولید علم از یک دهم درصد از سال 2000 به دو درصد در سال 2016 رسیده و این افزایش 80 برابری در تولیدات علمی حاصل تلاش‌های جامعه علمی و مراکز تحقیقاتی است.

 

انحصار،تجمعات پزشکی را اضافه کرد

کارشناسان سلامت معتقد هستند باید انحصار خدمات پزشکی شکسته شود تا دسترسی به خدمات سلامت برای بیماران به‌خصوص در مناطق محروم تسهیل شود تا بیمار مجبور نشود برای دریافت این خدمات؛ رنج سفر نیز بر دوش بکشد، بیمارانی که تنها درآمد زندگی‌شان یارانه است.یکی از تجمعات در ایران مربوط به صنف پزشکی است که هر از گاهی شاهد تجمع آنان در مقابل یکی از نهادهای حکومتی هستیم، و ریشه این تجمعات نیز بر محور تعرفه، درآمد و در نهایت اختیارات قانونی برای انجام خدمات حوزه سلامت است.حال یکی از تجمعاتی که چند سالی است در بین صنف پزشکی رخ می‌دهد مربوط به رادیولوژیست‌ها است که مطالباتی را مطرح می‌کنند  که محور اصلی آن اعتراض به آیین نامه انجام سونوگرافی سطح یک توسط متخصصان زنان و زایمان است که در نهایت به تجمعی اعتراضی در روز سه شنبه 24 بهمن در مقابل وزارت بهداشت منجر شد.

 

نظر شما