شناسهٔ خبر: 24109637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مشوق مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

نمایندگان مردم در خانه ملت با تشویق مالیاتی درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای مشارکت موافقت کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  نمایندگان درنشست علنی صبح امروز در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با جزء (7) تبصره 19 این لایحه با 175 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.در بخش درآمدی جزء (7) تبصره 19 آمده است که درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (1) و (2) بند (ث) ماده (132) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (31) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار می‌باشد.همچنین نمایندگان با جزء (10) این تبصره نیز موافقت کردند. در این جزء آمده است که درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_1901973" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2032221/1901973?width=400&height=300"></script></div>
اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای مقابله با ریزگرد‌ها
نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خواستار الحاق بندی به لایحه بودجه برای حل مشکل ریزگرد‌ها شدند.
در آغاز جلسه علنی امروز، پس از قرائت دستور کار مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان برای الحاقاتی به لایحه بودجه، نمایندگان استان خوزستان، خواستارافزودن بندهایی به بودجه برای حل مشکل ریزگردها شدند.
یکی از نمایندگان خوزستان خطاب به لاریجانی گفت: الان، باید برای حل مشکل ریزگردها کاری کرد.
در ادامه، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان خوزستان گفت: موضوع ریزگردها و مشکلات خوزستان، مساله ای جدی است و همه باید کمک کنیم.
لاریجانی تاکید کرد: روش ما نیز باید اینگونه باشد که هم در بودجه به آن توجه کنیم و هم به صورت جدی پیگیر مساله باشیم.
علی لاریجانی خطاب به نمایندگان این استان افزود: در لایحه بودجه سال آینده، برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه برای حل مشکل ریزگردها در نظر گرفته ایم که می تواند کمکی به حل این مشکل باشد.
 
مجوز مجلس برای درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری بخش های خصوصی و تعاونی
مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه­ بودجه سال 1397 کل کشور، مصوب کرد­ درآمدهای­ ناشی از سرمایه گذاری بخش های خصوصی و تعاونی­ در قرارداد مشارکت از مشوق های مالیاتی قانون مالیات های مستقیم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات آن برخوردار باشد.
هم­ اکنون مجلس در حال بررسی تبصره 20 لایحه بودجه در بخش درآمدی ­است.
 
فروش پروژه های عمرانی که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است نیاز به مصوبه هیأت وزیران ندارد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی فروش پروژه های عمرانی را که با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است بدون مجوز هیأت وزیران در نظر گرفتند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند 12 تبصره 19 این لایحه با 159 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در این تبصره آمده است: دستگاه های اجرایی مجاز به فروش پروژه موضوع این تبصره، بدون اخذ مصوبه هیأت وزیران (موضوع ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور) مجاز است.
همچنین نمایندگان مجلس با اخطار قانون اساسی رئیس مجلس شورای اسلامی با اصلاح بند (1) تبصره 19 با 168 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند و تبصره به این شرح در بخش درآمدی اصلاح شد.
بانک های مذکور، بر اساس شرایط و منابع تعهد شده از سوی دولت، منابع ارزی صندوق توسعه ملی در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود.
 
دستگاه‌های اجرایی مجاز به استفاده از مازاد درآمدهای اختصاصی خود شدند
نمایندگان مردم در خانه ملت دستگاه‌های اجرایی را مجاز به استفاده از مازاد درآمدهای اختصاصی خود کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ج) تبصره 20 این لایحه با 147 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بخش درآمدی بند (ج) تبصره 20 آمده است که مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرایی در سقف رقم پیش‌بینی‌شده در ردیف 6- 102500 قانون بودجه سال 1397توسط همان دستگاه استفاده می‌شود.
 
مالیات بردرآمد کارکنان سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض، مالیات بر درآمد کارکنان سازمان تأمین اجتماعی را مشخص کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند (ی) تبصره 6 این لایحه با 160 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
نمایندگان این بند را برای رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بودند و پس از اصلاح موضوع در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.
بنابراین، پس از اصلاح در بند (ی) تبصره 6 آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مالیات بر درآمد حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال های 1388 و 1389 را همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ 10 درصد محاسبه و دریافت کند. 
 
 
نحوه تعیین مالیات برارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه تعیین مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول توسط سازمان امور مالیاتی را مشخص کردند.
نمایندگان درنشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند (ز) تبصره 6 این لایحه با 155 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بخش درآمدی بند(ز) تبصره 6 آمده است که سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات برارزش افزوده گروه‌هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس موضوع بند (ب) این تبصره با اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین نماید.
 
افزایش بهای آب، برق و گاز با پیشنهاد وزارت نیرو امکان پذیر است
نمایندگان مردم در خانه ملت با افزایش بهای آب، برق و گاز بر اساس پیشنهاد وزارت مربوط و تصویب هیأت وزیران موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 25 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی (6) تبصره 6 این لایحه با 142 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در بند الحاقی (6) تبصره 6 آمده است در مواردی که براساس قوانین و مقررات، اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی و حق انشعاب آنها به شرکت‌های ذی ربط داده شده است، اعمال افزایش در سال 97 فقط با پیشنهاد وزارت مربوطه و تصویب هیأت وزیران امکان‌پذیر است.
 
کمیسیون تلفیق اقدامات جدیدی برای حل مشکل ریزگرد خوزستان در نظر بگیرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی بیشتر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ برای حل مشکل ریزگرد استان خوزستان شد.
علی مطهری در نشست علنی امروز خطاب به تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 گفت: با وجود شرایط نامناسب خوزستان به خاطر موضوع ریزگردها لازم است؛کمیسیون تلفیق بررسی بیشتری در این حوزه داشته باشد و اقدامات جدیدی در نظر بگیرد.
 
جلسه علنی عصر مجلس ساعت 13:30 آغاز می شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در خصوص نحوه ادامه جلسه علنی مجلس در خصوص بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ ارائه کرد.
علی مطهری در نشست علنی امروز در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 گفت: با توجه به اینکه اصلاحیه کمیسیون تلفیق بودجه برای دریافت پیشنهادهای نمایندگان تا ساعت 11 فرصت دارد؛ بنابراین نمی توانیم به این اصلاحیه ورود کنیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین یا باید پیشنهادهای الحاقی به کل لایحه بودجه 97 را در دستور قرار دهیم یا جلسه را ساعت 11 تعطیل کنیم تا کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه دهد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با این حساب رأس ساعت 11 جلسه علنی مجلس برای تنفس تعطیل می شود تا کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادهای نمایندگان را دریافت و بررسی کند و صحن علنی مجددا رأس ساعت 13:30 تشکیل جلسه می دهد.
 
مجلس فردا جلسه علنی ندارد
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه علنی مجلس در دو نوبت چهارشنبه و برگزار نشدن جلسه در روز پنجشنبه خبر داد.
اکبر رنجبرزاده در توضیح برگزاری جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی لایحه بودجه سال 97، گفت: امروز چهارشنبه (25 بهمن) در دو نوبت صبح و بعداز ظهر جلسات صحن علنی خواهیم داشت اما در روز پنجشنبه (26 بهمن) مجلس نشست علنی نخواهد داشت.
مجلس شورای اسلامی تاکنون 11 جلسه برای بررسی لایحه بودجه سال 97 برگزار کرده که در این جلسات بخش درآمدی لایحه بررسی و تصویب شده است.
 
پایان جلسه علنی نوبت صبح مجلس
نوبت صبح ­جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان یافت.
نوبت بعدازظهر مجلس از ساعت 13 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد و نمایندگان بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه 97 در صحن علنی را که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته است ادامه خواهند داد.

نظر شما