شناسهٔ خبر: 24109412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد

حمایت و رونق جلسات قرآن خانگی اولویت دارالقرآن است/ گام بعدی برگزاری مسابقات

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: به دنبال انجام کار‌هایی هستیم که روی زمین مانده از این رو قصد داریم جلسات قرآن خانگی را تقویت و در گام دوم مسابقات بین جلسات را برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام «روح الله قائمی نیک» مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) در نشست خبری که عصر امروز سه شنبه 24 بهمن ماه در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: با تأسیس دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) طی چندماه گذشته، زمینه فعالیت های آتی را بر اساس طرحی به نام ارتباط با جلسات خانگی قرآن قرار داده ایم که از این بستر خدمات و فعالیت های بعدی را پیش خواهیم برد.

وی اظهار داشت: در جلسات قرآنی خانگی، براساس نیازهایی که افراد اعلام می کنند خدمات آموزشی را به آنها ارائه می دهیم، همچنین کسانی که علاقه مند هستند در راستای جلسات خانگی فعالیت هایی داشته باشند، دست همیاری به سوی آنها دراز می کنیم.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) تصریح کرد: همانطور که از تعالیم قرآن و عترت به دست می آید «ید الله مع الجماعه»؛ از این رو شعار اصلی ما این است و تلاش می کنیم بدون هیچ خط کشی و نگاه خاص و هدف گذاری با مجموعه هایی که فعالیت های دینی انجام می دهند ارتباط برقرار کنیم چراکه بسیاری از کدورت های فردی باحضور در این جلسات از میان برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان هایی که در حوزه فعالیت های قرآنی فعال هستند مأموریت هایی دارند و ما هیچ اصطکاک و برخورد موازی با آنها نخواهیم داشت از این رو برنامه ریزی ما جایی است که در آن حوزه ها کمترین فعالیتی صورت گرفته و ما وظیفه خودمان می دانیم در این حوزه ها ورود پیدا کنیم و با تمام نهادها و سازمان هایی که در این راستا فعالیت می کنند تعاملات خوبی داشته و خواهیم داشت.

قائمی نیک عنوان کرد: نخستین همایش «تجلیل از خادمان قرآن» با حضور 10 هزار نفر از قرآن آموزان جلسات خانگی بانوان، پنجشنبه 26 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود و قرار است در آن از 300 استاد خانگی قرآن کریم تجلیل شود که بدون گرفتن هزینه ای در راه قرآن گام برداشته اند.

وی با بیان اینکه بعد از برگزاری این همایش در هر منطقه ای، مسابقات بین الجلسات خانگی را داریم، اظهار داشت: معمولاً مسابقات حوزه قرآن، یک سطح مشخصی دارد از جمله رشته حفظ و قرائت قرآن کریم اما آنچه که مدنظر ما است از این جنس نیست و آنچه که در هر سطحی هستند در خود آن جلسه و به تناسب ناحیه بندی که برای جلسات خانگی انجام می شود این مسابقات برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که باید در جلسات خانگی مسابقاتی برگزار شود که سطح مسابقات مطابق با همان جلسات باشد و خود خانم ها و افراد شرکت کننده در این جلسات ناامید از شرکت در این مسابقات نشوند و سعی می کنیم همه افراد در این مسابقات شرکت کرده و ارتباطات اجتماعی و قرآنی در این جلسات برقرار شود. از این جمله مسابقات می توان به حفظ 5 سوره، حفظ تک حزب و حفظ نیم جزء اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط بین جلسه ای، بسیاری از نیازهای آموزشی را برطرف می کند، گفت: افرادی که در این مدت به ما کمک کردند فارغ التحصیلان و فعالان مذهبی بودند که انگیزه های اصلی آنها ارتقاء سطح کیفی و کمی جلسات قرآنی خانگی بود که بحمدالله تیم مذهبی و قوی و کار کشته ای را در دارالقرآن حرم مطهر امام خمینی(ره) جمع کرده ایم و بنا داریم در سایر مناطق نیز تیم هایی را شناسایی کنیم و آن تیم به ارتباطات و ارائه مطالب آموزشی همت داشته باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما