شناسهٔ خبر: 24108073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران خبر داد

تأسیس پنجره واحد خدمات به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ارس

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران گفت: تأسیس پنجره واحد خدمات به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی همانند احداث جاده و فرودگاه یکی از اقدامات زیربنایی است که امیدواریم برای اولین بار در ارس شاهد راه‌اندازی این سیستم و اتمام بروکراسی اداری باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی بانک در مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: دوره خوب و کارآمدی در 4 سال دوره مدیریتی محسن خادم عرب باغی شاهد بودیم. 

وی افزود: بدون شک مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس نیز تلاش بیشتری برای رونق و توسعه منطقه آزاد ارس انجام خواهد داد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری در این زمینه بسیار مهم است و ادامه این همدلی کمک موثری برای توسعه منطقه آزاد ارس خواهد بود. 

بانک در زمینه اهمیت اجرای کامل قوانین مرتبط با مناطق آزاد کشور مطرح کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ایران تلاش دارد تا قانون اداره مناطق آزاد به شکل مؤثری اجرا شود و دولت نیز با قدرت از این مناطق حمایت می‌کند.

مشاور رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم سهم ارس از بازار ترکیه و روسیه تبیین کرد: دستیابی به بازارهای بزرگ روسیه و ترکیه می‌تواند منطقه آزاد ارس را با شتاب حداکثری توسعه‌ای همراه کند. 

بانک عنوان کرد: تأسیس پنجره واحد خدمات به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی همانند احداث جاده و فرودگاه یکی از اقدامات زیربنایی است که امیدواریم برای اولین بار در ارس شاهد راه‌اندازی این سیستم و اتمام بروکراسی اداری باشیم. 

اولویت منطقه آزاد ارس رسیدن به مدارج بالای توسعه‌ای است 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ، اولویت اصلی منطقه آزاد ارس را رسیدن به مدارج بالای توسعه‌ای دانست. 

محسن نریمان افزود: برای توسعه مناطق آزاد نیاز به استفاده از تجربه‌های قبلی است و باید در قوانین جدید تلاش شود که توسعه مناطق آزاد ایران در اولویت کاری باشد. 

وی تصریح کرد: زمانی که قوانین مناطق آزاد را در مجلس تصویب کردیم، زمینه‌ها را برای رشد آسان مناطق آزاد فراهم کرده بودیم و خوشحالم که توسعه کنونی این روزهای مناطق آزاد ارس را می‌بینم. 

نریمان اظهار کرد: تغییرات مدیریتی در داخل سازمان منطقه آزاد ارس مدنظر نیست و معاونان و مدیران سازمان با همدلی و کار بیشتر می‌توانند ارس را به رده‌های بالاتری در بین مناطق آزاد ایران برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای بومی اولویت اصلی است و باید در کنار آن از سایر افرادی که به منطقه آزاد ارس خدمت می‌کنند نیز حمایت کنیم. 

نریمان گفت: هم‌اکنون نیاز داریم که با کار بیشتر و همدلی و همکاری هرچه بیشتر برای توسعه منطقه آزاد ارس، آذربایجان شرقی و ایران اسلامی تلاش کنیم. 

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با حضور برخی از مسؤولان کشور، استان و منطقه و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد و در این مراسم ضمن اعطای حکم محسن نریمان، از مدیرعامل سابق و سرپرست سابق سازمان منطقه آزاد ارس نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما