شناسهٔ خبر: 24107293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت کسپرسکی خبر داد

کشف یک ضعف امنیتی در نسخه دسکتاپ پیام رسان تلگرام

شرکت امنیتی کسپرسکی از کشف یک حفره امنیتی در نسخه دسکتاپ پیام رسان تلگرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، شرکت امنیتی کسپرسکی میگوید که به شواهدی از یک حفره امنیتی در نسخه دسکتاپ تلگرام دست یافته است که به هکرها و مهاجمان اجازه می‌دهد بدافزارهای مخرب را روی کامپیوترهای کاربران نصب کنند. 

براساس این گزارش، این بدافزار کاربران را برای دانلود فایلهای مخرب فریب می‌دهد و از این طریق می‌تواند نرم افزارهای مخرب دیگر را روی سیستم آنها نصب و راه اندازی کند.

آنطور که شرکت کسپرسکی گفته است آنهایی که پشت این حملات هستند به دنبال دسترسی به ارزهای دیجیتال مانند ارز مونرو، زاش، فانتوم کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بوده‌اند. این شرکت همچنین می‌گوید که یک «کش» حاوی اطلاعات تلگرام را روی سرور مهاجمان کشف کرده است.

این گزارش افزود، در حالیکه تلگرام یک پیام رسان اجتماعی محبوب است و مسائل مربوط به رمزگذاری آن کاربران را جذب خود کرده اما در عین حال این محبوبیت باعث جدب گروههایی که به دنبال دستیابی به اطلاعات کاربران هستند را نیز به تکاپو انداخته است.

براساس این گزارش، اپلیکیشن تلگرام ابتدای ماه جاری میلادی به دلیل انتشار فایلهای غیراخلاقی از روی فروشگاه شرکت اپل حدف شد اما بعد از مدتی دوباره به آن اضافه شد. همچنین علیرغم تلاشهای تلگرام برای جلوگیری از آن، این پیام رسان به صورت گسترده توسط گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کسپرسکی می‌گوید که ضعف امنیتی کشف شده را به اطلاع تلگرام رسانده است و به نظر می‌رسد که اکنون رفع شده باشد.

انتهای پیام/م

 

برچسب‌ها:

نظر شما