شناسهٔ خبر: 24106623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

تلاش برای یافتن سرنخی از سقوط

سرنشینان هواپیمای مسافربری روس در حادثه سقوط کشته شدند. به گزارش فایننشال تایمز، تلاش‌ها برای یافتن سرنخی از این سقوط در روسیه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

 فایننشال‌ تایمز:

 سرنشینان هواپیمای مسافربری روس در حادثه سقوط کشته شدند. به گزارش فایننشال تایمز، تلاش‌ها برای یافتن سرنخی از این سقوط در روسیه آغاز شده است. طبق این گزارش، یک فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف (An-148) خطوط هوایی «ساراتوف» روسیه که حامل 65 مسافر و 6 نفر از اعضای کادر پرواز بود، بعد از بلند شدن در خارج از مسکو، سقوط کرد. جدیدترین اخبار رسیده از این حادثه، حکایت از کشته شدن تمامی 71 سرنشین این هواپیما دارد. شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد که عملیات جست‌وجو و نجات در محل سقوط این هواپیما نیمه‌شب یک‌شنبه ادامه داشت و صدها نفر از اعضای تیم نجات و اورژانس در منطقه برفی مسکو به عملیات جست‌وجو پرداختند. همچنین گفته شده که مقامات روس موفق شدند یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای آنتونوف را پیدا کنند اما عملیات جست‌وجو به واسطه شرایط نامناسب جوی با موانعی همراه شده است. با این‌حال پوچکوف ابراز امیدواری کرده است که عملیات رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای مذکور ظرف یک هفته به اتمام می‌رسد.

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از ورزشکار امریکایی در المپیک زمستانی کره‌جنوبی، گزارشی از پیروزی او منتشر کرده است. طبق این گزارش، این ورزشکار که اهل کره‌جنوبی بوده، توانست که برای تیم ملی امریکا در المپیک زمستانی، مدال طلا کسب کند. آنطور که در این گزارش گفته شده برای نخستین بار یک زن امریکایی توانست حرکت چرخش سه‌گانه را در مسابقات اسکی المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی انجام دهد. ماریا ناگاسو سومین زن درجهان است که توانسته است این حرکت را در مسابقات المپیک انجام دهد. ماریا ناگاسو متولد سال 1993 کالیفرنیا است. اگر چه کاملا از شکل ظاهری او مشخص است که اصالتا از کشور‌های آسیای‌شرقی است اما تابعیتی امریکایی دارد.

 نیویورک تایمز: رییس‌جمهور و بانوی

اول سابق امریکا از نقاشی‌های پرتره خود در واشنگتن رونمایی کردند. نیویورک‌تایمز، در صفحه اول خود با انتشار تصویری از این رونمایی، گزارشی از آن منتشر کرد. طبق این گزارش، باراک و میشل اوباما روز دوشنبه از نقاشی پرتره خود در گالری ملی واشنگتن رونمایی کردند. این نقاشی‌ها اثر دو هنرمند آفریقایی‌تبار است که آنها را تقدیم به خانواده اوباما نموده‌اند. اوباما نخستین رییس‌جمهور سیاه‌پوست ایالات متحده به حساب می‌آید. گفته شده که براساس یک سنت قدیمی، گالری ملی پرتره روز دوشنبه میزبان رییس‌جمهوری و بانوی اول پیشین امریکا بود تا از پرتره هر دو آنها با حضور مهمانان رونمایی شود. باراک اوباما در این مهمانی از کهیند وایلی که تصویرش را کشیده، تشکر و قدردانی به ‌عمل آورد. در این تصویر، نخستین رییس‌جمهوری سیاهپوست تاریخ امریکا در یک باغ پر از گل و سبزه روی یک صندلی چوبی قدیمی تصویر شده و همسرش با لباسی سفید و رنگی در یک پس‌زمینه سفید احتمالا روی یک چهارپایه نشسته است.

 

نظر شما