شناسهٔ خبر: 24106409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه تروریستی تحریرالشام درحال آماده سازی سلاح شیمیایی در سوریه است

دمشق- ایرنا- تروریست های تحریر الشام (جبهه النصره) در حال همکاری با گروهی موسوم به 'کلاه سفید' برای آماده سازی استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیر نظامیان در استان ادلب سوریه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) سه شنبه شب به نقل از مرکز هماهنگی روسیه در حمیمم نوشت که گروه تروریستی تحریر الشام در حال همکاری با گروهی موسوم به 'کلاه سفید' برای آماده سازی و استفاده از سلاح شیمیایی ضد غیر نظامیان در ادلب به منظور اتهام زدن به ارتش سوریه هستند.
این مرکز با صدور بیانیه ای، افزود: یکی از ساکنان روستای «سراقب» واقع در استان ادلب این موضوع را اطلاع داده است.
مرکز هماهنگی روسیه در حمیمم در ادامه بیانیه خود اشاره کرد که یک شاهد عینی گفته، تروریستهای تحریر الشام بیش از 20 مخزن حامل کلر را به روستای 'سراقب' منتقل کرده اند.
منابع وابسته به گروه های مخالف و تروریستی سوریه 15 فروردین96 (4 آوریل 2017) از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند و همسو با آنها، آمریکا و چند کشور غربی بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.
همین امر بهانه لازم را به آمریکا داد تا ارتش این کشور، 18 فروردین ماه 96 (هفتم آوریل) با شلیک 59 موشک، پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص سوریه را هدف حملات خود قرار دهد.
خاورم**8005**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما