شناسهٔ خبر: 24105791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

انهدام 29 باند سرقت و جعل در تهران

رئیس پلیس پایتخت از اجرای مرحله جدید عملیات پلیس در برخورد با سارقان، مالخران و محکومان فراری، خبر داد و گفت: در این عملیات 29 باند سرقت و جعل اسناد در پایتخت منهدم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، سردار حسین رحیمی دیروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: پس از دو هفته کار اطلاعاتی و دو روز عملیات ضربتی، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند 29 باند سرقت از جمله سارقان به عنف، زورگیران، سارقان خانه، مغازه، خودرو، لوازم داخلی خودرو و همچنین جاعلان و کلاهبرداران را منهدم و اعضای این باندها را دستگیر کنند.

وی با اشاره به دستگیری 40 سارق به عنف و زورگیر که در قالب ده باند فعالیت داشتند، افزود: 36 سارق خانه و مغازه که در قالب 9 باند فعالیت میکردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: دستگیری 29 سارق خودرو و موتورسیکلت در قالب هفت باند سرقت و دستگیری 17 جاعل و کلاهبردار از دیگر دستاوردهای این طرح است؛ در این عملیات 17 نفر از محکومان فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند. 82 نفر از سارقان دستگیر شده در این طرح یعنی حدود 61درصد آنها دارای سوابق کیفری و عضو باندهای سرقت بودند که همگی پس از بررسی و تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار خواهند گرفت.

رحیمی از دستگیری 13 نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با وعدههای واهی از جمله استخدام و فعالیتهای اقتصادی دیگر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان میکردند، خبر داد .

وی با اشاره به کشفیات پلیس آگاهی در حوزه قاچاق کالا هم گفت: در این عملیات، حدود شش میلیارد تومان اموال قاچاق در بخشهای پوشاک و مواد غذایی کشف و قاچاقچیان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به انهدام یک باند قاچاق گوشیهای تلفن همراه اشاره و تصریح کرد: در این عملیات 900 دستگاه تلفن همراه قاچاق از متهمان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به طرح ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی پایتختنشینان اشاره کرد و گفت: برای کنترل و پیشگیری از سرقت، کیف قاپی، کش روی و گوشی قاپی، ماموران پلیس پایتخت در کلانتریها، یگان امداد و پلیس آگاهی حضور مستمر داشته و با سارقان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی درخصوص ترافیک در روزهای پایانی سال، یادآور شد: از آنجاکه از بعدازظهر تا ساعت 22، ترافیک بشدت افزایش مییابد، پلیس برنامهریزیهای لازم در این خصوص را انجام داده است؛ حتی خیابانهای غیر اصلی را نیز در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با چینش نیروها، تسهیلاتی در تردد و رفت و آمد شهروندان ایجاد کند.

رحیمی درباره ساعات کار صنوف نیز گفت: تلاش ما این است که در ماههای پایانی سال همکاری بیشتری با اصناف داشته باشیم و این موضوع نیز به پلیس اماکن ابلاغ شده است.

وی درباره هماهنگی با ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل در ترافیک آخر سال نیز گفت: البته از تاکسیرانی بابت برخی نقاط شهر گلهمندیم، چرا که گاهی شهروندان زیادی در معابر منتظر تاکسی میمانند.

نظر شما