شناسهٔ خبر: 24105668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دستگیری ١٥٢ تبهکار در ماموریت پلیس

صاحب‌خبر -

صبح سه‌شنبه دورتادور حیاط پلیس آگاهی تهران پر بود از متهمان دستبند به دستی که باور نمی‌کردند در دام پلیس گرفتار شده‌اند.

به گزارش شهروند، عملیات همزمان پلیسی در پایتخت، خواب بامدادی را از چشمان ١٥٢ تبهکار حرفه‌ای و خشن دزدید. در این ماموریت تیم‌های پلیسی، متهمان را در مخفیگاه‌های‌شان به محاصره درآورده و گرفتار کردند.

صبح سه‌شنبه دورتادور حیاط پلیس آگاهی تهران پر بود از متهمان دستبند به دستی که باور نمی‌کردند در دام پلیس گرفتار شده‌اند. ٢٩ باند بودند که دست به زورگیری، کیف‌قاپی، سرقت منزل، خودرو و جعل اسناد می‌زدند. تیم‌های پلیسی پس از دو هفته کار اطلاعاتی و دو روز عملیات ضربتی، توانستند این باند‌های تبهکار را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از مرحله جدید عملیات پلیس پایتخت در برخورد با سارقان، مالخران و محکومان فراری، خبر داد و گفت: در این عملیات ٢٩ باند زورگیری، کیف‌قاپی، سارقان منزل، خودرو و جعل اسناد منهدم شد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان، مالخران و محکومین فراری خبر داد و در تشریح این خبر گفت: پس از دو هفته کار اطلاعاتی و دو روز عملیات ضربتی، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند ٢٩ باند سرقت ازجمله سارقان به عنف، زورگیران، سارقان منازل و مغازه، سارقان لوازم خودرو و همچنین جاعلان و کلاهبرداران را منهدم و اعضای این باند‌ها را دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به دستگیری ٤٠ سارق به عنف و زورگیر که در قالب ١٠ باند فعالیت داشتند، افزود: ٣٦ سارق منزل و مغازه که در قالب ٩ باند فعالیت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: دستگیری ٢٩ سارق خودرو و موتورسیکلت در قالب هفت باند سرقت و دستگیری ١٧ جاعل و کلاهبردار از دیگر دستاورد‌های این طرح می‌باشد، ضمن این‌که در این عملیات ١٧ تن از محکومین فراری نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی، از دستگیری ١٣ نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با وعده‌های مختلف واهی ازجمله استخدام و فعالیت‌های اقتصادی دیگر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد و اظهار داشت: در این سلسله از عملیات، حدود ٦‌میلیارد تومان اموال قاچاق در بخش‌های پوشاک و مواد غذایی کشف و قاچاقچیان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به انهدام یک باند قاچاق گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد و افزود: در این عملیات ٩٠٠ دستگاه تلفن همراه قاچاق از متهمان کشف شد. رئیس پلیس پایتخت در ادامه به طرح ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ایام پایانی سال و خرید‌های نوروزی شهروندان تهرانی اشاره کرد و بیان داشت: برای کنترل و پیشگیری از سرقت، کیف‌قاپی، کش‌روی و گوشی قاپی، ماموران پلیس پایتخت در کلانتری‌ها، یگان امداد و پلیس آگاهی حضور مستمر داشته و با سارقان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی درخصوص ترافیک در روز‌های پایانی سال گفت: از بعدازظهر تا پاسی از شب در محدوده ساعت ٢٢، ترافیک به شدت افزایش می‌یابد، البته پلیس برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص را انجام داده و حتی خیابان‌های غیراصلی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم با چینش نیروها، تسهیلاتی در تردد و رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کنیم.

سردار رحیمی، در پایان مجددا به طرح پلیس پایتخت در برخورد با سارقان و مالخران اشاره کرد و گفت: ٨٢ نفر از سارقان دستگیر شده در این طرح یعنی حدود ٦١‌درصد آن‌ها دارای سوابق کیفری بوده و عضو باند‌های سرقت می‌باشند که همگی پس از بررسی و تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار خواهند گرفت.

نظر شما