شناسهٔ خبر: 24105637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فائو:

40 درصد محصولات کشاورزی عراق در جنگ با داعش نابود شده است

تهران – ایرنا -سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز سه شنبه اعلام کرد که 40 درصد از محصولات کشاورزی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش از بین رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فائو در بیانیه ای افزود: 12 میلیون عراقی در مناطق روستایی زندگی می کنند که امرار و معاش آن ها متکی به کشاورزی است.
دراین بیانیه آمده است: کشاورزان عراقی طی سال های گذشته در مناطق شمالی و شمال غربی این کشور به خاطر جنگ مزارعشان را ترک کردند و خسارت هایی به محصولاتشان وارد شد.
فائو افزوده است: زیر ساخت های کشاورزی، منابع آبی و تولیدات کشاورزی در عراق تخریب شده است و تجهیزات زراعی ، بذر، محصولات و انبارهای غلات و حیوانات اهلی آن ها در جنگ با داعش غارت شد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اضافه کرد: کمبود بارش باران طی فصل جاری در عراق نیز بر اساس ارزیابی وزارت کشاورزی این کشور خسارت 30 درصدی به محصولات گندم و جو وارد خواهد کرد.
جنگ علیه داعش در عراق خسارت های شدیدی به زیرساخت های کلی این کشور وارد کرده است.
طبق گزارش بانک جهانی که به سفارش دولت عراق تهیه شده، این کشور برای بازسازی خود در کوتاه‌مدت و میان‌مدت حدود 88 میلیارد دلار نیاز دارد. این رقم بیش از کل بودجه دولت عراق برای سال جاری میلادی (2018) است. به همین خاطر این کشور نفت‌خیز خود نیازمند کمک خارجی است.
شبک**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی**انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

نظر شما