شناسهٔ خبر: 24105519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس خبرگان: رسانه های آذربایجان شرقی حقایق را منعکس کنند

تبریز - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در اصلاح جامعه گفت: فعالان رسانه ای استان باید تلاش کنند حقایق را منعکس کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی سه شنبه شب در دیدار جمعی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با وی با بیان این‌که امانتداری و انصاف در انعکاس اخبار بسیار مهم است، گفت: متأسفانه شایعات و اخبار دروغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار قابل مشاهده است؛ از سوی دیگر برخی مطبوعات و نشریات مکتوب نیز به دلایل سیاسی و جناحی مبتلا به افراط و تفریط شده اند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌های موجود در استان افزود: باید قدر داشته‌های امروز خود را بدانیم؛ نباید علما، نخبگان، فضلا و اندیشندان خود را دفع کنیم و در این راستا از رسانه‌های استان انتظار داریم حقایق را آنگونه که هست نشان دهند و بیان کنند؛ چرا باید به دلیل منفعت شخصی و گروهی، منافع ملت نادیده گرفته شود.
وی با اشاره به این‌که خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در سیاست‌گذاری و جهت‌دهی فضای رسانه‌ای استان بر عهده دارد، تشریح کرد: فضای کار برای فعالان رسانه‌ای در استان به واسطه حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به مراتب مهیاتر شده و بهتر است فعالان رسانه ای با بهره‌مندی از چنین شرایطی جامعه را به سمت اعتدال واقعی رهنمون کنند.
آیت الله پورمحمدی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید تنها به فکر منافع ملت باشند، افزود: گاهی منافع جناح‌های سیاسی در تضاد با منافع ملت است، در این میان وظیفه رسانه‌هاست که حق‌طلب و حق‌گو باشند، خانه مطبوعات نیز سعی کند آئینه تمام نمای خدمات باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی پرشور و آگاهانه ملت ایران در یوم الله 22 بهمن گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم به رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی پایبند به نظام هستند، هر چند از وضعیت موجود ناراضی هستند، با این حال کلیت نظام را فدای اشتباه چند مسؤول نمی‌کنند.
وی ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن مختص به جناح خاصی نبود.
آیت الله پورمحمدی گفت: آنان که در راهپیمایی حضور یافتند؛ تنها برای لبیک به ندای رهبری وارد میدان شدند؛ نباید این حضور پرشور از سوی جناح‌های سیاسی مصادره شود؛ طبیعی است که هر فرد اصولگرا حتما باید به فکر اصلاحات باشد و هر فرد اصلاح‌طلب باید در چارچوب اصول حرکت کند.
گفتنی است، در پایان این دیدار مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از اقدامات، برنامه و فعالیت‌های این تشکل رسانه‌ای در استان پرداخت و در ادامه اسد فلاح رییس هیات مدیره برنامه‌های آینده را مورد اشاره قرار داد
خبرنگار: مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

انتهای پیام /*

نظر شما