شناسهٔ خبر: 24105303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۱۴ گروه حقوق بشری انتخابات مصر را غیرمنصفانه دانستند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: ۱۴ گروه بین‌المللی و حقوق بشری با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری ماه آتی در مصر، «حداقل ملزومات»، شامل نامزدی و رای‌گیری آزادانه را ندارد، آن را غیرمنصفانه و اقدامی کاملا نمایشی خواندند.
از جمله این گروه ها،دیدبان حقوق بشر و کمیسیون بین‌المللی حقوقدانان هستند که دولت «سیسی» را نقض آزادی‌ها با سرکوب و بازداشت مخالفان، نامزدها و حامیان آنها متهم کرده اند. آنها اعلام کردند: مصر با برگزاری هر انتخاباتی، در حال دور شدن از روند دموکراسی است.این گروه ها همچنین از متحدان «قاهره» خواستند تا این انتخابات «نمایشی» را محکوم کنند.‌از سوی دیگر و همزمان با مواضع این گروه ها، «ولایت سینا‌»، وابسته به داعش نیز در ویدئویی تهدید کرد که تجمعات بزرگ و مراکز رای‌گیری را در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر هدف حملات خونین و گسترده قرار می دهد. داعش ضمن «شرک» خواندن انتخابات ریاست جمهوری مصر، به مردم این کشور نسبت به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داد و آنها را تهدید کرد که تجمعاتشان را در روزهای رای‌گیری هدف حمله قرار می‌دهد.‌این تهدیدات داعش در حالی صورت گرفت که ارتش مصر از دو روز پیش عملیات گسترده ای را در منطقه «سینا» با هدف نابودی این گروه تروریستی آغاز کرده است و در تازه ترین حمله خود، ۱۰ داعشی را در «العریش» سینا از پا درآورد و ۴۰۰ تکفیری مسلح دیگر را نیز بازداشت کرد. به گفته منابع خبری، شمار تروریست هایی که در این عملیات تاکنون کشته شده اند، به ۲۸ نفر می رسد.
* لیبی
رئیس پارلمان لیبی ترکیه را به حمایت از تروریست‌ها در کشورش متهم کرد.«عقیله صالح عیسی»، رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد: سازمان‌های تروریستی در پشت انفجارهای «بنغازی» هستند و متاسفانه این سازمان‌های تروریستی از سوی کشورهای خارجی از جمله ترکیه حمایت می‌شوند. وی در اظهاراتش به انفجار ماه ژانویه در نزدیکی مسجدی در بنغازی اشاره کرد که بر اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده ۴۰ نفر کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند.

نظر شما