شناسهٔ خبر: 24105033 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز:

منابع ارزشمند دینی و اسلامی و حوزوی قابلیت عرضه در سطح بین الملل را دارد

حوزه/رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز گفت: منابع ارزشمند دینی و اسلامی و حوزوی قابلیت عرضه در سطح بین الملل را دارد و می توان از این ظرفیت ها بهره گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» محمد جواد دهقانی شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح شاخه مکتا در کتابخانه آیت الله بروجردی عنوان کرد: مهم ترین رویکرد این مرکز دسترسی به اطلاعات بین المللی است تا بتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز افزود:امروز بیست و پنجمین شاخه منطقه اطلاع رسانی فناوری در سطح کشور را در این کتابخانه و مکان با ارزش تاسیس می کنیم.

وی اظهار داشت:پس از انقلاب پیشرفت های خوبی در حوزه علوم اسلامی شاهد بوده ایم و حتی در تولید علم نیز رشد 80 برابری داشته ایم.

دهقانی بیان کرد:مطابق با رهنمون های رهبری وضعیت علمی در اقتدار نظام نقش به سزایی دارد از این رو باید به سمت و سوی پیشرفت علمی حرکت کنیم در این راستا دسترسی به منابع علمی و اطلاع راسانی علوم و فناوری اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد:این مرکز در سال 69 با تفاهم نامه میان آکادمی علوم جهان سوم و وزارت علوم در جمهوری اسلامی با هدف خدمات رسانی و اطلاع رسانی در حوزه های علم و فناوری فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز خاطرنشان کرد:تاکنون بیش از 4 میلیون و 200 هزار مدرک و منبع بر مبنای زبان های مختلف همچون فارسی و انگلیسی و عربی و فرانسه به صورت مجلات و داده ها در رشته های پزشکی مهندسی و علوم انسانی گردآوری کرده ایم.

وی بیان کرد:ظرفیت های فعلی در خدمت رسانی و تسهیل در سرچ کردن و دسترسی به منابع دارای کارآمدی است بر این اساس در تلاشیم با تعامل با شاخه ها این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود.

دهقانی گفت:باید زیرساختهای لازم را با تعامل شورای سیاست گذاری مکتا فراهم سازیم تا ظرفیت های لازم شکل گیرد.

وی بیان کرد:در کشور منابع گسترده علمی وجود دارد که می توان این منابع را روئت پذیر کرد در قم به برکت وجود حضرت معصومه (س)اقدامات بزرگ علمی و دینی صورت گرفته که قابل اطلاع رسانی است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز عنوان کرد:کشور اسلامی ما سرشار از منابع اسلامی و دینی و حوزوی می باشد و می توان این منابع را در معرض دید جهان قرار داد حضور ما به عنوان مجموعه ای علمی در سطح بین الملل می تواند گنجینه سرشار و منابع غنی را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد:همچنین منابع ارزشمندی نیز در کشورهای دیگر وجود دارد که در چارچوب فعالیت های مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری قابل دسترسی است.

دهقانی گفت:اخیرا پایگاه داده ای مرکز منطقه ای را به روز کرده ایم تا از این ظرفیت در اطلاع رسانی علوم اسلامی و دینی بهره بگیریم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

نظر شما