شناسهٔ خبر: 24104973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:

۱۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان یزد انجام شد

یزد ـ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از صادرات ۱۹ میلیون دلاری صنایع دستی از استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهقان امروز در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در باغ دولت آباد با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه صنایع دستی اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد همچنین با توجه به اهمیت و منحصر به فرد بودن بسیاری از صنایع دستی یزد، می توان از این فرصت ها در راستای اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی بهره گرفت.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۴۰۷ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی در قالب ۱۳۲ کارگاه انفرادی و ۱۰ کارگاه جمعی صنایع دستی در استان یزد ایجاد شد.

دهقان با بیان اینکه صادرات صنایع دستی استان یزد از رشد خوبی برخوردار بوده است، افزود: ۱۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی در استان یزد انجام شد که بخش عمده ای از این صادرات مربوط به زیلو، گلیم و شیشه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش هایی که برای احیای برخی صنایع دستی استان یزد صورت گرفته است، افزود: بخش آموزش در حوزه صنایع دستی به صورت فعال در حال آموزش علاقمندان رشته های مختلف صنایع دستی است و رشته های فراموش شده نیز با بهره مندی از اساتید این صنایع در حال توسعه است.

دهقان با بیان اینکه در برخی رشته ها نیز با انجام برخی اقدامات تحولات خوبی صورت گرفته است، از جمله این اقدامات به راه اندازی شهرک صنایع دستی در شهرستان میبد اشاره کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی غرفه های صنایع دستی در مناطق مختلف استان یزد در ایام نوروز ۹۷ خبر داد.

نظر شما