شناسهٔ خبر: 24104842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انهدام ۲۹ باند سرقت، زورگیری و جعل و کلاهبرداری در عملیات پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از عملیات مأموران پلیس آگاهی تهران و انهدام ۲۹ باند سرقت به عنف، زورگیری، کیف‌قاپی، سارقان منزل و خودرو و همچنین جعل و کلاهبرداری خبر داد.

صاحب‌خبر -



به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی گفت: بعد از دو هفته کار اطلاعاتی و طی دو روز کار عملیاتی، مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ توانستند ۱۰ باند سارقان به عنف، زورگیران، کیف‌قاپان و گوشی‌قاپان را منهدم کنند و اعضای چهل نفره این باندها را دستگیر کنند.
رحیمی افزود: انهدام ۹ باند سارقان منازل، اماکن و مغازه‌ها و دستگیری ۳۶ نفر، انهدام ۷ باند سارقان خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو و دستگیری ۲۹ نفر و همچنین انهدام سه باند جعل و کلاهبرداری و دستگیری ۱۷ نفر از جمله دستاوردهای این عملیات بوده است.
وی با اعلام این که در این عملیات ۲۹ باند شناسایی و منهدم شده‌اند، از دستگیری ۱۷ نفر از محکومان متواری که با مرخصی یا بدون مرخصی به زندان مراجعه نکرده بودند خبر داد.
رئیس پلیس پایتخت، همچنین از دستگیری ۱۳ نفر از اعضای یک شرکت هرمی و گلدگوئیستی در یکی از مناطق شمالی تهران که با وعده‌های استخدامی و فعالیت‌های اقتصادی تعدادی از شهروندان را فریب داده بودند خبر داد.
سردار رحیمی در خصوص عملکرد مأموران پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: مأموران ما موفق به کشف محموله‌های مختلفی از قاچاق شامل پوشاک، داروهای بدنسازی، سی‌دی ‌خام، سیگار، کفش و لوازم خانگی شدند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه ۶ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: یک باند سه نفره شناسایی و منهدم شد که اقدام به قاچاق گوشی‌های تلفن همراه از جنوب کشور می‌کرد و از اعضای این باند ۹۰۰ دستگاه گوشی کشف و ضبط شد.
به گفته رئیس پلیس پایتخت،۸۲ نفر سارقان دستگیرشده در این طرح یعنی ۶۱ درصد آنها دارای سوابق کیفری هستند.
طرح ویژه پلیس برای ایام پایان سال
رحیمی با اشاره به ایام پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی مردم از طرح ویژه مأموران انتظامی تهران بزرگ خبر داد و افزود: برای کنترل و جلوگیری از سرقت، کیف‌قاپی، کش‌روی و گوشی‌قاپی، مأموران پلیس کلانتری، یگان امداد و پلیس آگاهی در برنامه‌ای ویژه در مراکز خرید حضور فعال خواهند داشت.
وی در خصوص تمهیدات پلیس برای ترافیک روزهای پایانی سال اعلام کرد: از بعدازظهر تا پاسی از شب در محدوده ساعت ۲۲ ترافیک به شدت افزایش می‌یابد؛ البته ما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و حتی خیابان‌های غیراصلی را نیز در دستورکار خود داریم تا بتوانیم با چینش نیروها، تسهیل در تردد و رفت و آمد شهروندان را شاهد باشیم. برخورد با توقف غیرمجاز و هر نوع مانعی که باعث ایجاد ترافیک در معابر شود به طور ویژه و خاص در دستورکار است.
رئیس پلیس پایتخت از خانواده ها خواست برای خریدهای شب عید حتما ضوابط ترافیکی را رعایت کنند و حتی‌المقدور خودروهای خود را در پارکینگ پارک کنند؛ یا صبح‌ها برای خرید اقدام کنند و یا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
رحیمی در پاسخ به این که آیا با سیستم حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی و مترو در این باره هماهنگی شده یا نه، گفت: یک مقدار گله از تاکسیرانی در برخی نقاط شهر داریم، برخی جاها مجبور می‌شویم به علت حجم بالای مسافر در برخی میادین و کمبود تاکسی، به همکارانمان دستور دهیم تا ماشین‌های عمومی را متوقف و مردم را سوار کنند چرا که می‌بینیم شهروندان ساعت‌های زیادی را منتظر تاکسی می‌مانند.
وی از سیستم حمل و نقل عمومی درخواست کرد که با توجه به آنکه حجم مسافرت‌های درون‌شهری افزایش یافته است، برای تسهیل در تردد شهروندان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما