شناسهٔ خبر: 24103267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکنسول کشورمان در نخجوان:پیروزی انقلاب اسلامی تحقق اراده ملی بود

باکو – ایرنا – سرکنسول ایران در نخجوان در مراسم با شکوه سی نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور واصف طالب رئیس مجلس عالی ، نخست وزیر و وزرای دولت این جمهوری خودمختار برگزار شد، گفت : پیروزی انقلاب اسلامی تحقق اراده ملی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، در این مراسم روسای دانشگاه ها، چهره های هنری – فرهنگی، رسانه ای و ورزشی نخجوان و حضور داشتند.
«منصور آیرم» سرکنسول کشورمان در این مراسم ، انقلاب اسلامی ایران را حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال دانست که توانست با برقراری نظام جمهوری، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند.
وی رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و ملاقات های متعدد و سفرهای متقابل مقامات عالی رتبه دو کشور را نشان دهنده عمق دوستی و درک متقابل از اهمیت همکاری دانست.
آیرم با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس عالی نخجوان به تهران، همکاری های رو به افزایش جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف گمرکی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری، دارو و درمان و تولید مشترک را مهم ارزیابی کرد.
واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب ایران، رشد و توسعه روابط در بخش های مختلف اقتصادی، گمرکی، کشاورزی، پزشکی، فرهنگی و گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان را قابل توجه دانست.
وی میزان همکاری میان نخجوان و استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد.
رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان در پایان سخنرانی خود سخنان الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر این که توسعه موفقیت آمیز روابط ایران- جمهوری آذربایجان ما را بسیار خوشنود می کند و روابط ما پایه تاریخی دارد و این روابط دوستی و برادری ارمغان بزرگی برای کار عمومی ما است را خاطر نشان کرد .
با برنامه ریزی وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، نمایشگاهی از عکس های دوران انقلاب اسلامی و زندگی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین نمایشگاه آثار تولیدی و صنایع دستی ایران همراه با معرفی ظرفیت استان های هم مرز در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد.
آساق **337*1579* انتشار:مرضیه فاتحی

انتهای پیام /*

نظر شما