شناسهٔ خبر: 24103045 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

واردات قیچی 17 میلیاردی شد +جدول

براساس آمار گمرک در 9 ماهه نخست سال جاری هزار و ۴۱۰ تن قیچی به ارزش بیش از 17 میلیارد تومان از کشورهای مختلف به ایران صادر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت بیش از هزار و ۴۱۰ تن قیچی و تیغه‌های آن از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم قیچی به کشور، ۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۲۷۴ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۱۰۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۱۱ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

قیچی از چه کشور‌هایی وارد شد؟
گفتنی است در ۹ ماهه نخست سال جاری قیچی از ۱۸ کشور جهان از جمله چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، ژاپن، جمهوری کره و چین وارد ایران شده است.

در بین کشور‌های ذکر شده چین با صادرات هزار و ۲۱۹ تن قیچی به ارزش ۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۲۴ دلار اولین و بزرگترین صادرکننده این محصول به ایران بوده است.

بعد از چین، آلمان با صادرات ۶۲ تن قیچی به ایران و کسب درآمد ۲۲۶ هزار و ۷۲۷ دلاری دومین صادر کننده این محصول در ۹ ماهه نخست سال جاری محسوب می‌شود.

در این میان کشور ایتالیا نیز یکی از بزرگترین صادر کنندگان قیچی به ایران بوده که در مدت ذکر شده با صاردات ۲۶ تن از این محصول درآمد ۱۵۲ هزار و ۳۹۰ دلاری را به خود اختصاص داده است.

قیچی به چه کشور‌هایی صادر شد؟
در کنار واردات قیچی از کشور‌های مختلف جهان آمار گمرک حای از آن است که در ۹ ماهه نخست سال جاری قیچی به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شده است.

براساس این گزارش حجم صادرات قیچی به این دو کشور بالغ بر یک تن بوده که براساس آن ۳ هزار و ۲۲۴ دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

واردات قیچی 17 میلیاردی شد +جدول

نظر شما