شناسهٔ خبر: 24102945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دوربين محيط زيست جاسوسان، فعاليت‌هاي موشکي را ضبط مي‌کرد!

صاحب‌خبر -
دادستان تهران در خصوص متهمان بازداشت شده محيط زيستي توضيحات جزئي‌‌تري داد و گفت که متهمان در پوشش سفرهاي علمي به اسرائيل اطلاعات طبقه‌‌بندي شده را به افسران موساد مي‌داده‌‌اند. 
به گزارش خبرگزاری‌ها، جعفري دولت‌آبادي در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرد: در 19 دي ماه سال جاري حسب گزارش كتبي يكي از نهادهاي امنيتي كه به دادسراي شهيد مقدس ارجاع شده است، به موجب دستورات قضايي و با آغاز تحقيقات، مشخص شد که متهمان پرونده محيط زيست با هدايت افسران اطلاعاتي سيا و موساد مأموريت‌هاي سه‌گانه‌اي را شامل موضوعات زيست‌محيطي، نفوذ در جامعه علمي ايران و جمع‌آوري اطلاعات از اماكن حساس و حياتي كشور از جمله پايگاه‌هاي موشكي كشور، دنبال مي‌كرده‌اند. 
وي گفت: برخي متهمان به سفرهاي متعدد به سرزمين‌هاي اشغالي از جمله به منظور شركت در كنفرانس مناريد كه با حضور افسر اطلاعاتي موساد در اراضي اشغالي برگزار شده، اقرار و اذعان نموده‌اند كه هدف كلي پروژه مشترك سازمان سيا و موساد، ايجاد بحران در برخي حوزه‌هاي زيست‌محيطي ايران بوده و اطلاعات جمع‌آوري شده از طريق عوامل پنهان به امريكا انتقال مي‌يافته است. در همين راستا دو نفر از افسران سازمان اطلاعات امريكا با هويت معلوم در پوشش‌هاي مختلف به ايران و برخي از استان‌هاي كشور سفر كرده‌اند كه از جمله اهداف آنها، ايجاد مؤسسه‌اي در قالب فعاليت‌هاي زيست محيطي بوده و طبق اسناد موجود، اين مؤسسه حدود يك دهه قبل در ايران با طراحي امريكايي‌ها براي تحقق اهداف مدنظر سرويس‌هاي اطلاعاتي سازمان سيا و موساد و جمع‌آوري اطلاعات طبقه‌بندي شده در حوزه‌هاي دفاعي و موشكي كشور ايجاد شده است. 
دولت‌‌آبادي تصريح كرد: يكي از متهمان اصلي، با مشخصات اختصاري «م.ط» داراي تابعيت سه‌گانه ايراني، امريكايي و انگليسي و عضو و پشتيبان مالي مؤسسه ايراني حيات وحش بوده، و ديگر عضو مؤثر و مدير اين مؤسسه كاووس سيدامامي داراي تابعيت مضاعف كانادا و از مرتبطان اصلي افسر اطلاعاتي امريكا در ايران بوده، به نحوي كه اين افسر اطلاعاتي در سفر به ايران در منزل كاووس سيدامامي استقرار مي‌يافته است. اين شبكه در پوشش اجراي پروژه‌هاي علمي و زيست محيطي، اطلاعات مورد نياز را جمع‌آوری مي‌کرده است. 
وي گفت: اعضاي اين شبكه در برخي از مناطق استراتژيك كشور، تعدادي دوربين در ظاهر براي رصد امور زيست محيطي نصب كرده بودند كه در واقع پوششي براي رصد فعاليت‌هاي موشكي كشور بوده و تصاوير و اطلاعات ثبت شده را براي بيگانگان ارسال می‌کرده‌اند. 
دادستان تهران افزود: پس از بازداشت كاووس سيدامامي و ارائه اسناد و اطلاعات موجود به وي در فرآيند تحقيقات، او از بازجوي خود براي پاسخ به سؤالات، فرصتي درخواست کرد كه مورد پذيرش قرار گرفت اما پس از مراجعه متهم به محل نگهداري خود در بازداشتگاه، با تدارك مقدمات، در سرويس بهداشتي اقدام به خودكشي كرد. 
جعفري دولت آبادي در اين خصوص اعلام داشت: به محض اطلاع دادستان، قاضي ويژه امور جنايي به زندان اعزام و ضمن بررسي موضوع، پرونده قضايي تشكيل و مقرر شد در انجام تحقيقات از مطلعان موضوع تسريع گردد. 
دادستان تهران گفت: همچنين به خانواده متوفي اطلاع رساني شده و پس از مشاهده جسد از سوی همسر و برادر متوفي، به رغم عدم درخواست ايشان براي كالبدشكافي، با تأكيد دادستان تهران كالبدشكافي انجام و مقرر شد جسد برای تدفين در اختيار خانواده متوفي قرار گيرد و در اين باره اطلاعات تكميلي متعاقباً اعلام خواهد شد. 

نظر شما