شناسهٔ خبر: 24102839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

احتمال وقوع گردوخاک در خوزستان

ادامه بارش باران و برف تا چهارشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه بارشی که از صبح امروز وارد کشور شده تا روز چهارشنبه نقاط مختلف کشور را تحت تاثیر باران، برف، وزش باد و کاهش دما قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه بارشی که از صبح امروز وارد کشور شده تا روز چهارشنبه نقاط مختلف کشور را تحت تاثیر باران، برف، وزش باد و کاهش دما قرار می‌دهد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که صبح امروز از شمال غرب وارد کشورمان شده در ساعت‌های آتی بخش‌های عمده‌‌ای از کشورمان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: بارش‌‌ها از ساعتی قبل بر روی مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های البرز آغاز شده و تا آخر وقت در این مناطق شدت می‌گیرد؛ اواخر وقت امروز بارش‌ها به شمال شرق و زاگرس مرکزی نیز می‌رسد.

به گفته وظیفه، بارش‌ها به دلیل ورود جبهه گرم در غالب نقاط به‌صورت باران پیش‌بینی می‌شود اما در مناطق سردسیر غالباً شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها تصریح کرد: شدت بارش‌ها امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان‌ها، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید در برخی نقاط کشور طی ساعات آتی اظهار کرد: در اواخر وقت امروز وزش باد شدید در جنوب غرب، شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد که احتمال پدیده گردوخاک در جنوب خوزستان دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، طی روز سه‌شنبه شدت بارش‌های برف و باران در نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در روز سه‌شنبه بیشتر در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌ها، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه پدیده تگرگ نیز در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه اظهار کرد: وزش باد شدید و گردوخاک در روز سه‌شنبه جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور دور از انتظار نیست که این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا در خوزستان می‌شود.

وی ادامه داد: در اواخر وقت روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود اما بارش‌ها در مناطقی از زاگرس، مرکز، شرق، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب کشور ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش‌ها در روز چهارشنبه در خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران،‌ گلستان و خراسان شمالی به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه ادامه داد: با ورود توده هوای سرد در ساعات آتی، کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور به‌وقوع می‌پیوندد؛ خیلج فارس و دریای خزر در دو روز آتی مواج پیش‌بینی می‌شود و مسافران باید نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، بیرجند با پنج درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 25 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 12 درجه بالای صفر رسید.

وظیفه تصریح کرد: بارش باران فردا با شدت بیشتری در تهران ادامه می‌یابد و بارش‌ها در نقاط کوهستانی مناطق ذکر شده به شکل برف پیش‌بینی می‌شود؛ سامانه بارشی که در حال حاضر در کشور فعال شده تا روز چهارشنبه در نقاط مختلف کشور به فعالیت می‌پردازد و رفته‌رفته از نقاط شرقی خارج خواهد شد.

نظر شما