شناسهٔ خبر: 24102399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رضا عظیمی؛ رییس هیئت مدیره عظیم خودرو اعلام کرد:

مذاکرات طراحی پلتفرم تولید خودرو با همکاری هند نهایی شد

به گزارش خبرگزاری موج رضا عظیمی، رییس هیئت مدیره عظیم خودرو از نهایی شدن مذاکرات به منظور طراحی پلتفرم جدید برای تولید خودرو با همکاری هندی ها خبر داد و گفت محصول جدید تا سال 1401 به بازار عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عظیمی‌در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت که شرکت عظیم خودرو با یکی از شرکت‌های صاحب نام هندی، تفاهم نامه‌ای منعقد کرده تا با ایران قرارداد طراحی یک خودروی ملی آغاز شود یا یک تولید بازار مشترک عرضه کند که در این صورت، هزینه‌ها مشترک خواهد بود.

عظیمی افزود: خودروسازان هندی در صدد هستند خودروهایی با کیفیت و مقاوم تولید کنند و با توجه به این موضوع شراکت ما و هندی‌ها به تولید خودروهای با کیفیت منجر خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که با طراحی داخلی بتوانیم خودروهایی با قیمت 45 تا 60 میلیون تومان تولید کرده و به تولید بالاتر از 50 هزار دستگاه در سال برسیم.  

او در خصوص این که طراحی این خودرو چقدر زمان خواهد برد گفت: پیش بینی می‌کنیم بین یک سال و نیم تا سه سال تولید این خودرو به طول خواهد انجامید. این در حالی است که اگر  طراحی از سوی عظیم خودرو خریداری شود دو سال ساخت قالب‌ها هم زمان خواهد برد و بنابراین بین سه تا پنج سال زمان نیاز خواهیم داشت تا این خودرو را به بازار عرضه کنیم؛ به هرحال تصور من بر این است که اواخر سال جاری کار را آغاز کنیم.

در پاسخ به این سوال که آیا خودروی تولیدی با برند ایران عرضه خواهد شد یا برند مشترکی طراحی خواهد شد خاطر نشان کرد: این امر بستگی به موفقیت ما دارد؛ اگر بتوانیم هزینه را به صورت کامل به طرف مقابل پرداخت کنیم، خودرو را با برند ایرانی تولید خواهیم کرد؛ ولی اگر هزینه آنقدر زیاد باشد که توان پرداخت نداشته باشیم مجبور به تولید مشترک خواهیم بود.

او تاکید کرد هر شرکت خودروسازی که قصد تجاری سازی محصول را دارد، باید حداقل 50 هزار دستگاه از آن خودرو را تولید و بخشی از آن را نیز صادر کند؛ این در حالی است که در نگاه عامه مردم تصور می‌شود حتی اگر برای هر خودرو فقط 1000 خریدار وجود داشته باشد، باید خودروساز آن خودرو را تولید کند. باید همیشه توجه داشت که هزینه‌های سنگین تولید خودرو اجازه چنین کاری را نمی‌دهد ضمن این که انتظار سود دهی از تولید هر خودرو در سه سال اول تولید درست نیست.

عظیمی‌ادامه داد: خودروسازان دنیا هر 5 سال یک بار، خودروهای جدید به بازار عرضه می‌کنند؛ چراکه دو تا سه سال اول، تنها هزینه‌های طراحی خودرو را تامین می‌کنند. بنابراین برای تولید ده هزار خودروی ساخت داخلی پلتفرم اختصاصی ایجاد نمی‌کنند.


انتشار محتوا:اخبار رسمی

نظر شما