شناسهٔ خبر: 24102129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اعتبار 202 ميليون يورويي براي نيروگاه خرم‌آباد تخصيص يافت

صاحب‌خبر -
مديرعامل گروه برق و انرژي صبا در پي گشايش كامل اعتبار اسنادي 202 ميليون يورويي از شروع مجدد عمليات اجرايي و تسريع در رسيدن به زمان بهره‌برداري پروژه نيروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد خبر داد. 
به گزارش روابط عمومي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي، دكتر اسلاميان مديرعامل گروه برق و انرژي صبا درخصوص زيرمجموعه‌هاي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در مورد سوابق عمليات اجرايي پروژه نيروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد كه از سال 85 وارد فاز عملياتي شده است، گفت: براي نيروگاه خرم‌آباد از سال 85 با استفاده از حساب ذخيره ارزي، دو اعتبار اسنادي به ميزان 32ميليون يورو و 151ميليون يورو گشايش يافت. 
متأسفانه در اين مدت، فقط اعتبار اسنادي اولي محقق و به همين دليل ادامه عمليات اجرايي پروژه در سال 1392 با وقفه مواجه و در پي گشايش LC در بهمن‌ماه 96 به مناسبت دهه فجر پروژه به صورت عملياتي آغاز شد. به گفته دكتر اسلاميان، حجم زياد سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي نيروگاهي را يكي از مهم‌ترين دلايل گشايش اعتبارات اسنادي دانست و تأكيد كرد، اين حجم سرمايه‌گذاري از توان بخش خصوصي كشور فراتر است. 
وي گفت: افزايش سطح ولتاژ برق در منطقه، پاسخ به نياز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشي از گسترش صنايع محلي، توسعه كشاورزي، تأمين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور و كمك به افزايش پايداري، افزايش ظرفيت توليدي برق منطقه و كشور، ايجاد زمينه‌هاي اشتغال در منطقه، استفاده بهينه از انرژي سوخت مصرفي و بالا بردن بازدهي نيروگاه و كمك به سالم‌سازي محيط‌زيست از جمله اهدافي است كه به بنياد مستضعفان در اين پروژه دنبال مي‌كند.

نظر شما