شناسهٔ خبر: 24102043 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگارخانه «قباد شیوا» افتتاح می‌شود

به مناسبت هفتاد و هفتمین زادروز قباد شیوا، آیین گشایش نگارخانه «استاد قباد شیوا» در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌آیین افتتاح نگارخانه «استاد قباد شیوا» پنجشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۵ در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم و همزمان با هفتاد و هفتمین زادروز شیوا، هنرمندانی همچون؛ کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه‌گران، علی خسروی و فرشید مثقالی حضور دارند.

در این نگارخانه ۲۰ اثر از مجموعه آثار «پوستر تئاتر» قباد شیوا در قطع ۱۰۰ در ۷۰ و ۱۰ اثر از هنرمندانی که به مناسبت زادروز قباد شیوا طراحی کرده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.
پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی جنوبی، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی است.

 

قباد شیوا متولد ۱۳۱۹ در همدان است. وی در سال ۱۳۴۵ در رشته نقاشی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه پرات شهر نیویورک در زمینه گرافیک در سال ۱۳۵۹ دریافت کرد.
قباد شیوا در طی چندین دهه فعالیت هنری خود با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با ویژگی ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند. به دلیل همین ویژگی آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفته و در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شده و در مجلات و کتاب‌های گوناگون به چاپ رسیده است.
شیوا طراح گرافیک ایرانی، از سال‌های جوانی برای عرضه گرافیک بومی و برخاسته از فرهنگ ایرانی کوششی پی‌گیر داشته و در نگاه جهانیان به عنوان طراح گرافیک دارای سبک مطرح است.
شیوا نخستین طراح گرافیک معاصر ایران است که خط شکسته نستعلیق را نه به عنوان عامل فرعی و خبررسان، بلکه به عنوان یک عنصر گرافیگی در آثار خود به کار برده است. همچنین انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک(AGI) او را به عنوان یکی از ۱۲ طراح گرافیک برتر جهان معرفی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما