شناسهٔ خبر: 24101133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| آل خلیفه با حمایت‌های آمریکا و سعوی به دوران خود ادامه می‌دهد‌

R7854/P1377/S6,62/CT11

عضو مجلس علمای اسلامی بحرین گفت: ملت ایران همواره یار و یاور ملت مظلوم بحرین بودند و هنگامی که احساس غربت می‌کردیم وجود ملت ایران برای ما قوت قلب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد حسن خجسته عصر امروز درنشست تخصصی بررسی حقوقی اعدام‌های اخیر در بحرین که در سالن همایش‌های خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران همواره یار و یاور ملت مظلوم بحرین بودند و هنگامی که احساس غربت می‌کردیم وجود ملت ایران برای ما قوت قلب است.

وی افزود: نظام آل خلیفه دارای توهم است که بر مردم پیروز شده است وپیغامی که برای همه کشورها می‌فرستد این است که موضوع بحرین تمام است و عده کمی دستگیر و مجازات شده و قضیه ای در بحرین وجود ندارد.

عضو مجلس علمای اسلامی بحرین گفت: مردم بحرین پیغام واضحی برای نظام آل خلیفه دارند که مردم بحرین در میدان‌های مبارزه و مطالبه حقوق باقی بوده و نه فقط در میدان پایدار بوده بلکه اراده بسیار قوی دارند.

خجسته بیان کرد: به نظام آل خلیفه می گوییم هرچند فشارها و ظلم شما بیشتر باشد اراده مردم بحرین قوی تر است و مردم عقب نمی‌نشینند و نهضت ادامه دارد، شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت کرده و از مداوا و معالجه محروم کردند اما مردم باز هم در میدان هستند و با اراده قوی تر نهضت را ادامه می‌دهند.

وی افزود: رژیم آل خلیفه زنان را دستگیر و سخت‌ترین شکنجه‌ها را بر آن‌ها انجام داد اما مردم بحرین به این رژیم می‌گویند که قوی تر از گذشته در میدان هستند و به قیام خود ادامه می‌دهند.

عضو‌مجلس علمای اسلامی بحرین گفت: رژیم آل خلیفه با حمایت‌های همه جانبه آمریکا و انگلیس و سعوی به دوران خود ادامه می‌دهد اما ملت بحرین بازهم در میدان حضور داشته و دست از قیام برنداشته و هیچ گاه عقب نشینی نمی‌کنند.

خجسته بیان کرد: رژیم آل خلیفه سال 2017 اعدام‌ها را آغاز کرد و سه جوان بی گناه را به شهادت رساند، اتهام این افراد این بود که سبب شدند سه افسر اماراتی که در بین پلیس ضد شورش بحرین در سرکوب راهپیمایی شرکت کرده بودند به هلاکت برسند.

وی افزود:در این میان فرد نظامی با یک بمب خود را به هلاکت رساند و چون این فرد اماراتی بود با فشار دولت امارات سه جوان متهم شدند و مراتب محکمه از محکمه جنایی تا تجدید نظر و دادگاه عالی طی شد.

عضو مجلس‌علمای اسلامی بحرین افزود: در ابتدای سال 2017 حکم به شکل بسیار فجیعی اجرا می‌شود و با گلوله به سر این سه جوان بیگناه شهید شدند، پس از اجرای اعدام آن‌ها 22 حکم اعدام در مدت مدت بسیار کوتاهی انجام شد.

خجسته گفت: 21 روش مختلف برای شکنجه افراد بیگناهی که رژیم آل خلیفه دستگیر کرده بود انجام شد و یک سال کامل این افراد با هیچ کسی ارتباط نداشته و هیچ کس خبر نداشت این افراد زنده و یا مرده هستند و روزهای طولانی با دست و پا و چشم بسته بودند و هیچ گونه اجازه برای نماز و ناهار و استراحت نداشتند.

وی بیان کرد: اکثر احکامی که امروز در بحرین صادر می‌شود سلب تابعیت‌ها است و رژیم آل خلیفه یک سیاست صهیونیستی در این کشوراجرا می‌کند و حدود 500 نفر از افرادی که بحرینی الاصل بودند سلب تابعیت شده و به ده‌ها هزار نفر از هند و یمن و پاکستان تابعیت داده شد تا ساختار مردمی این کشور تغییر پیدا کند.

وی افزود: با همه سختی و شکنجه و فشارها به رژیم آل خلیفه می گوییم که راه خود را ادامه داده و دست از قیام برنمی داریم چون خداوند وعده داده است و ایمان داریم که پیروزی برای مستضعفین و محرومین است.

انتهای پیام/ش

نظر شما