شناسهٔ خبر: 24100587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخجوان|سفرهای مقامات ایران و آذربایجان نشانه عمق روابط دو کشور است

R41361/P1377/S6,48/CT7

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان گفت: سفرهای متقابل مقامات عالی رتبه ایران و آذربایجان نشانه عمق روابط دو کشور و علاقه سران آن به توسعه مناسبات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نخجوان، منصور آیرم عصر امروز در مراسم سی نهمین سالروز  انقلاب اسلامی ایران که با حضور مقامات، دانشگاهیان و هنرمندان نخجوان از جمله واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان، معاون اول مجلس، نخست‌ وزیر، وزرای دولت، روسای دانشگاه‌ها، چهره‌های هنری، فرهنگی، رسانه‌ای و ورزشی نخجوان و دیپلمات‌های کشور ترکیه برگزار شد ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود.

وی افزود: این انقلاب توانست با برقراری نظام جمهوری، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند.

آیرم رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و ملاقات‌های متعدد و سفرهای متقابل مقامات عالی رتبه دو کشور را نشان دهنده عمق دوستی و درک متقابل از اهمیت همکاری دانست.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس عالی نخجوان به تهران، همکاری‌های رو به افزایش جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف گمرکی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری، دارو  و درمان و تولید مشترک را مهم ارزیابی کرد.

افق روشن روابط ایران و جمهوری آذربایجان

 رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این مراسم با تبریک سالروز پیروزی انقلاب ایران، رشد و توسعه روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی، گمرکی، کشاورزی، پزشکی، فرهنگی و گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نخجوان را قابل توجه دانست.

واصف طالب اف میزان همکاری میان نخجوان و استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد.

رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان با بیان جمله‌ای از الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با این مضمون که توسعه موفقیت‌آمیز روابط ایران- آذربایجان ما را بسیار خوشنود می‌کند گفت: روابط ما با ایران پایه تاریخی دارد و این‌ها روابط دوستی و برادری بوده و ارمغان بزرگی برای کار عمومی ما است.

بر اساس این گزارش با برنامه ریزی وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، نمایشگاهی از عکس‌های دوران انقلاب اسلامی و زندگی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین نمایشگاه آثار تولیدی و صنایع‌دستی ایران همراه با معرفی ظرفیت‌های استان‌های هم مرز در حاشیه این مراسم به نمایش در آمد.

انتهای پیام/ش

نظر شما