شناسهٔ خبر: 24100016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به توطئه دشمنان علیه مرجعیت

ابنا

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا اظهار داشت که دشمنان در حال توطئه آفرینی علیه مراجع تقلید جهت کم ارزش جلوه دادن جایگاه آنان در کشورهای اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی در اروپا در دیدار حجت الاسلام سید علیرضا رضوی رییس شورای علمای اروپا و آمریکا گفت: شما مسؤولیت بزرگ و مهمی در این دوران به ویژه پس از نابودی جریان تروریستی داعش با فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی بر عهده دارید.

وی افزود: مبلغان بین المللی باید به شدت نسبت به نفوذ داعش در کشورهای اروپایی برحذر باشند. داعش هنوز تمام نشده است و احتمال سازماندهی مجدد این گروه وجود دارد.

حجت الاسلام کشمیری تأکید کرد نسل تربیت شده توسط داعش به هیچ ارزشی پایبند نبوده و حتی پدر و مادر و برادر خود را نیز ذبح می کنند.

وی ادامه داد: همگان باید بدانند که داعش فقط اختصاص به عراق، سوریه و کشورهای همسایه آن‎ها ندارد بلکه صدها تن از عناصر داعش از کشورهای اروپایی به منطقه رفته و خطری برای جهان به شمار می آید.

نماینده آیت الله سیستانی اظهار داشت: پس از آنکه فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی صادر شد میلیون ها تن از مردم عراق به این فتوا لبیک گفته و به جنگ با داعش پرداختند تا اوج تاثیرگذاری مرجعیت برای همگان مشخص شود.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به مراجع تقلید گفت: قدرت مراجع تقلید با اهداف دشمنان در تعارض است و بر این اساس شاهد توطئه آفرینی علیه مرجعیت و کم ارزش جلوه دادن نقش آن در جوامع اسلامی هستند.

وی نسبت به اقدامات مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) هشدار داد و تصریح کرد: دشمنان در راستای ضربه زدن به اعتقادات دینی و مذهبی به سراغ مساله مهدویت رفته و در حال مخدوش کردن این اعتقاد هستند.

نماینده آیت الله سیستانی خاطرنشان ساخت که علما و مبلغان باید در این راستا به شدت فعالیت کرده و اجازه ندهند که جوانان تحت تاثیر این اندیشه های باطل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه چنین مسائلی به هیچ وجه تازگی ندارند، ادامه داد: در روایات اهل بیت(ع) آمده که قبل از ظهور امام زمان (عج) چنین افکار و اقداماتی صورت می‎گیرد و مدعیان نیابت امام زمان (عج) افزایش پیدا می‎کنند.

حجت الاسلام کشمیری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: ما باید در برابر این گونه مسائل عقاید و هویت دینی خود را حفظ کنیم و تحت تاثیر قرار نگیریم.

.................

پایان پیام/ 326

نظر شما