شناسهٔ خبر: 24100001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طبيعت به رنگ سفيد و خاکستري

بارش برف و باران امروز نیمه شمالی و نیمه غربی را فراگرفت. گرد و خاک امروز در خوزستان به بیش از 60 برابر حد مجاز رسيد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس استان هاي خبرگزاري صدا و سيما،‌ بارش باران امروز اردبيل، همدان، قزوين، بوشهر، آذربايجان غرب و کردستان و برف استان هاي زنجان، آذربايجان شرفي، محورهاي خراسان رضوي و مازندران را هم فراگرفت. 

 بجنورد؛ پيش بيني ادامه بارش ها 

به پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش هایی که از دیروز و دیشب در استان آغاز شده، و امروز بوده فردا چهارشنبه در بیشتر مناطق استان، به صورت برف خواهد بود.

همچنین با توجه به وزش شدید باد، در مناطقی از استان با کولاک همراه خواهد شد؛ بنابراین به کسانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی را دارند،  توصیه شده است که از سلامت سیستم گرمایش خودرو و همراه داشتن وسایل ایمنی همچون زنجیرچرخ مطمئن شوند.تا صبح جمعه نیز کاهش محسوس دما پیش بینی شد.در 24ساعت گذشته آشخانه با 14 و کوسه با دو درجه، گرمترین و سردترین نقاط استان بود.بیشترین بارش هم از لوجلی با چهار و نیم میلیمتر گزارش شد.هم اکنون دمای هوای بجنورد مرکز استان، شش درجه (چهار درجه گرمتر از دمای دیروز در همین ساعت) است.تردد روان در همه محورهای استان برقرار است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1899165" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031898/1899165?width=400&height=300"></script></div>
 
 اردبيل؛ کاهش دمای هوا و بارش باران  
با ورود سامانه بارشی به استان اردبیل در مناطق جنوبی و مرکزی استان از دیشب بارش باران آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری صد و سیما مرکز اردبیل؛ اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد بارش از امروز به تدریج به سایر مناطق استان نیز گسترش خواهد یافت.
براین اساس از امشب با نفوذ سامانه پرفشار سطح زمین در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل بارش به صورت برف خواهد بود و با خروج سامانه بارشی از عصر چهارشنبه از استان دمای هوا کاهش یافته و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای استان سرد خواهد بود.
.دمای هوای اردبیل هم اکنون 5 درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به دیروز در همین ساعت 4 درجه کاهش نشان می دهد
mp4
<div id="video-display-embed-code_1899237" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031898/1899237?width=400&height=300"></script></div>
mp4
<div id="video-display-embed-code_1899599" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031898/1899599?width=400&height=300"></script></div>
 
قزوين: بارندگي تا فردا
.کارشناس هواشناسی استان قزوین: بارش باران، برف و وزش باد‌های شمالی تا روز چهار شنبه در این استان ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ خانم فهیمه طاهرخانی گفت: فردا بارش‌ها در برخی مناطق استان به صورت باران و در مناطق کوهستانی باران و برف پیش بینی می‌شود.
وی افزود: سامانه بارشی از بعدازظهر امروز 24 بهمن تا بعدازظهر روز چهارشنبه فعالیت بیشتری خواهد داشت که در برخی نقاط استان احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نیست.
کارشناس هواشناسی گفت: روز چهارشنبه و پنج شنبه صبح، جریان های شمالی جوی و نفوذ زبانه‌های پرفشار، وزش باد‌های شدید شمالی و کاهش نسبی دمای هوا را در پی خواهد داشت.
خانم طاهرخانی پیش بینی کرد دمای هوای استان در این مدت به طور میانگین  3 تا 5  درجه کاهش یابد.
کارشناس هواشناسی گفت: با بارش برف و وزش باد شدید در گردنه ها و مناطق کوهستانی احتمال کولاک و پدیده مه را پیش بینی
.می کنیم
mp4
<div id="video-display-embed-code_1899171" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031898/1899171?width=400&height=300"></script></div>
 

بارش در محورهای خراسان رضوی:
باران وبرف بعضی محورهای خراسان رضوی را فرا گرفته است
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی ،مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی اعلام کرد: هم اکنون در محورهای باغچه –بارش در محورهای خراسان رضوی مشهد و باغچه – نیشابور ، مشهد – چناران ، قوچان- درگز ،فریمان- مشهد و حوزه صالح آباد و نیشابور باران در حال بارش است .
 گردنه امام قلی در محور قوچان – درگز  را نیز برف خفیف فرا گرفته است.
از رانندگان خواسته شده است در این محورها با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

  کُردستـــان؛ باران تا ظهر فردا 

 بارش باران در کُردستان به صورت پراکنده شروع شده است و هواشناسی برای فردای استان، آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، به گفته کارشناس پیش بینی هواشناسی، موج بارشی از هم اکنون بر آسمان استان فعال است.
ریحان امیدی راد، افزود: شدت این سامانه بارشی برای امشب و فردا تا ظهر پیش بینی شده است.
او می‌گوید: بیشترین بارش‌ها در بانه با ۳۹ میلی متر، سلین ۳۷، سروآباد ۳۳، هزارکانیان ۲۷ و کمترین این بارش‌ها در سنندج با یک میلی متر بوده است.

 اهواز: گرد و خاک بیش از 60برابری حد مجاز 
غلظت ریزگردها در ساعت 14امروز به بیش از 60برابر حد مجاز رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : ساعت 11 امروز میزان گرد و خاک اهواز به هفت هزار و 135 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیش از 47 برابر حد مجاز است. گرد و خاک بیش از 47 برابری حد مجاز در اهواز
احمد رضا لاهیجان زاده افزود : در این مدت میزان ریزگردها در آسمان حمیدیه یک هزار و 317 ، امیدیه 639 ، رامشیر 249 ، سوسنگرد 238 ،بندر امام 215 ، آبادان 167 ، خرمشهر 126 ، بهبهان 117 ، دزفول 110 و اندیمشک به 95 میکروگرم بر مترمکعب رسید.
وی ادامه داد : میزان استاندارد گرد و خاک 150 میکروگرم بر متر مکعب است .
مدیر کل هواشناسی خوزستان هم علت وقوع این گرد و خاک را فعال شدن کانون های داخلی اعلام کرد.
کوروش بهادری افزود: از اواخر وقت امروز با کاهش سرعت باد و نیز شروع بارندگی بویژه در ارتفاعات استان انتظار بهبود کیفیت هوا را خواهیم داشت.
وقوع گرد و خاک امروز موجب تعطیلی مدارس ، مراکز آموزشی و دانشگاه های 14 شهر در نوبت صبح و عصر و 13 شهر در نوبت عصر و فعالیت ادارات تا ساعت 12 در برخی شهرهای خوزستان شده است.
 
همدان؛ بارش پراکنده باران  تا فردا
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، کارشناس هواشناسی استان گفت : بارش باران در بیشتر نقاط استان آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.
آقای پیرتاج افزود : همچنین در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1899409" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2031898/1899409?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما