شناسهٔ خبر: 24099558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

وقت پارس کردن نیست، وقت گاز گرفتن است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد، اسرائیل طی حمله نظامی به سوریه مصمم عمل کرد.

صاحب‌خبر -
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بازدید از شهر «کریات شمونا» مدعی شد: هیچ محدودیتی وجود ندارد. ما هیچ محدودیتی را نمی‌پذیریم. ما مصمم عمل کردیم و به همه فتنه‌انگیزی‌ها پاسخ دادیم و دفاع از منافع امنیتی حیاتی خود را ادامه خواهیم داد. اکنون زمان پارس کردن نیست، بلکه زمان گاز گرفتن است. ما سخت ضربه می‌خوریم و امیدوارم مجبور به انجام اقدام متقابل نشویم.

لیبرمن در ماه نوامبر با اشاره به بروز تغییرات «چشمگیر» امنیتی از جمله سلاح‌های دقیق حزب‌الله، پیشرفت صنایع نظامی ایران و حضور پررنگ روسیه در سوریه که وضعیت امنیتی اسرائیل را تغییر داده، افزایش ۴.۸ میلیارد شکلی بودجه ارتش رژیم صهیونیستی را خواستار شده بود.

رژیم صهیونیستی و روسیه یک مکانیزم تنش‌زدایی در سوریه به کار بسته‌اند تا از بروز درگیری تصادفی میان ارتش دو طرف جلوگیری کنند و به گفته لیبرمن، این مکانیزم «ارتباطی است که خود را ثابت می‌کند».

لیبرمن اذعان کرد: واضح است که هر طرف منافع خود را دارد. هر طرف تصویری متفاوت را از شرایط می‌بیند. طی سال‌های جنگ داخلی در سوریه قادر بودیم تا از اصطکاک مستقیم جلوگیری کنیم و این یک موفقیت محسوب می‌شود. این ارتباطی موثر است.

ارتش رژیم صهیونیستی بر این باور است که جنگ بعدی در مرز شمالی سوریه شامل یک جبهه نیست و در طول مرز لبنان و سوریه صورت می‌گیرد. این ارتش همچنین پیش‌بینی می‌کند که طی جنگ بعدی با حزب‌الله، این گروه تلاش خواهد کرد که با نفوذ به جوامع اسرائیلی برای ایجاد تلفات نظامی و غیرنظامی قابل توجه، درگیری را به جبهه خودی بکشاند.

کریات شمونا که لیبرمن امروز (سه‌شنبه) از آن بازدید کرد، در پنج کیلومتری جنوب مرز لبنان قرار دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: فکر می‌کنم باید یادآور شویم که پس از سال‌های طولانی و تلاش‌های قابل توجه، من و وزیر دارایی برای اختصاص ۱۵۰ میلیون شکل بیشتر از بودجه موافقت کردیم تا جبهه خودی در شمال را تقویت کنیم و این مطمئنا یکی از مسائلی است که در حال بررسی آن هستیم.

نظر شما