شناسهٔ خبر: 24099203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده حضرت آیت الله سیستانی:

دشمنان اسلام به مبارزه با مراجع برخاسته‎اند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بیان داشت: دشمنان اسلام پس از آنکه قدرت و میزان تاثیرگذاری مراجع را دیدند به مبارزه با آنان برخاسته‎اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا رضوی رییس شورای علمای اروپا و آمریکا به همراه جمعی از اعضای این شورا با حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا دیدار و گفت‎وگو کردند.

حجت الاسلام کشمیری در این دیدار گفت: شما مسؤولیت بزرگ و مهمی در این دوران به ویژه پس از نابودی جریان تروریستی داعش با فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی بر عهده دارید.

وی خواستار هوشیار مبلغان بین المللی نسبت به نفوذ داعش در کشورهای اروپایی شد و بیان داشت: بر ما واجب است که بدانیم داعش هنوز تمام نشده است و امکان دارد در اروپا مجدد فعالیت کنند. عناصر داعش نسلی با افکار خشونت طلب، ذبح و کشتار انسان‎ها تربیت کرده اند و فرقی برای آنان نمی‎کند که آن کسی که مورد سوء قصد قرار می گیرد نزدیکشان باشد یا دور، پدر باشد یا مادر و این مطلب به وضوح از گزارشات و اخبار قابل فهم و درک است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: شر داعش فقط اختصاص به عراق، سوریه و کشورهای همسایه آن‎ها ندارد بلکه صدها تن از عناصر داعش از کشورهای اروپایی به منطقه رفته اند.

وی بیان کرد: پس از نابودی داعش و پاسخ مثبت مردم به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی میلیون‎ها تن طی دو روز برای مبارزه با این جریان تروریستی اعلام آمادگی کردند، قدرت مرجعیت و میزان تاثیرگذاری آنان برای همگان مشخص شد.

حجت الاسلام کشمیری تاکید کرد که دشمنان اسلام قدرت مراجع را در تضاد با منافع و اهدافشان دیدند بنابراین به حساب و کتاب‎های خودشان پرداختند و برای ضربه زدن به مراجع و شکستن این قدرت و هیبت نقش‎های بسیار کشیدند.

وی افزود: انتشار افکار بی اساس و مخالف با مبانی عقیدتی و مذهبی از طریق شبکه‎های ماهواره‎ای و ظهور مدعیان ارتباط و نماینده امام زمان (عج) برخی از اقدامات دشمنان برای ضربه زدن به مذهب و پیروانش است بنابراین ما وظیفه داریم که با این هجمه مقابله کنیم و با سخنرانی‎های مفید جوانان را نسبت به خطرهای موجود آگاه و مانع از افتادن آنان در دام دشمنان شویم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا خاطرنشان کرد: این توطئه و اقدامات یک مساله جدیدی نیست بلکه در روایات ما به نقل از ائمه اطهار (ع) آماده است که قبل از ظهور امام زمان (عج) چنین افکار و اقداماتی صورت می‎گیرد و مدعیان نیابت امام زمان (عج) افزایش پیدا می‎کنند.

وی ادامه داد: ما باید در برابر این گونه مسائل عقاید و هویت دینی خود را حفظ کنیم و تحت تاثیر قرار نگیریم.

حجت الاسلام رضوی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‎های خود در آمریکا و اروپا خدمت حجت الاسلام کشمیری ارائه و هدف از این دیدار را دریافت رهنمود و توصیه‌‎های نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان کرد./994/ب901/ف

نظر شما