شناسهٔ خبر: 24098582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نوری المالکی با سید عمار حکیم در بغداد دیدار کرد

ابنا

معاون رئیس‌جمهور عراق در دیدار با رئیس جریان حکمت ملی درباره پرونده انتخابات در این کشور رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «نوری المالکی» معاون رئیس جمهور عراق با حضور در دفتر حجت الاسلام «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی با وی گفت‌وگو کرد.

حکیم در این دیدار بر همکاری گروه‌های سیاسی عراق در راستای رسیدن به مرحله آرامش سیاسی تاکید کرد و گفت: انتخابات آتی، عراق را از مرحله بی ثباتی به مرحله ثبات منتقل می کند.

در این دیدار طرفین در خصوص مسائل سیاسی، منطقه‌ای و انتخابات پیش رو و ضرورت محافظت از دستاوردهای محقق شده در این مدت رایزنی کردند.

حکیم پیش از این نیز با دیگر مقامات از جمله «هادی العامری»، «مقتدی صدر» و «ایاد علاوی» دیدارهایی داشته و در خصوص انتخابات پارلمانی و آینده عراق به رایزنی و گفت‌وگو پرداخته است.

این در حالی است که پارلمان عراق چندی پیش، پس از حکم دادگاه فدرال درباره غیرقانونی بودن تاخیر انداختن انتخابات، روز 12 می (22 اردیبهشت) را زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد.

دادگاه فدرال عراق، پس از چندین روز جنجال بر سر تعویق یا عدم تعویق موعد انتخابات پارلمانی در 22 اردیبهشت حکم به عدم تعویق موعد انتخابات داد.

برخی گروه ها به شدت تلاش کردند تا انتخابات در زمان مقرر برگزار نشود اما رأی پارلمان سبب شد تا آنان پروژه تحریم انتخابات را کلید بزنند.

.................
پایان پیام/ 326

نظر شما