شناسهٔ خبر: 24098576 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

رییس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در گفت وگو با نسل چهارم:

ایجاد 100 هزار شغل در حوزه‌ی فناوری اطلاعات طی سال 97

رییس جمهوری با بیان اینکه سرعت اینترنت یکی از ضرورت های اشتغال و اقتصاد ما است گفت: ایجاد 100 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات برای سال 97 مد نظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک استانداران ، وزرا و روسای سازمان های اقتصادی سراسر کشور، گفت: فضای مجازی می تواند واسطه های مضر و تاخیرهای هزینه ساز را از چرخه تولید و خدمات حذف کند.

رییس جمهوری با اعلام اینکه فضای مجازی از ضروریات است تصریح کرد: این فضا لازم است، برای علم، فرهنگ، اطلاعات کسب و شغل و کشاورزی مردم مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در آینده مشاغل ما تغییر خواهد کرد گفت: مشاغل و زندگی ما تغییر خواهد کرد و برمبنای زندگی آینده باید حرکت کنیم.

وی افزود: استانداران و مسولان باید در سراسر کشور توجه کنند که فناوری اطلاعات یکی از زیربناهای مهم است و یکی از وظایف دولت تامین زیرساخت در این زمینه است.

روحانی با اشاره به استفاده از واژه اقتصاد دیجیتالی به جای اقتصاد دانش بنیان افزود:  تاکنون 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات هزینه کردیم تا مردم راحت تر زندگی کنند و اگر به دنبال نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستیم برای این است که مشاغل موبایل محور درست شود که مردم بتوانند راحت تر زندگی کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مباحث ما برای اشتغال فناوری اطلاعات است که همه باید آن را دنبال کنیم. باید از این فضا برای اشتغال به خوبی استفاده کنیم و ایجاد 100 هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات برای سال 97 مد نظر است.

رییس جمهوری تصریح کرد: فناوری اطلاعات دنیا را متحول کرده است, اطلاعات؛ سبک زندگی ؛ اشتغال؛ رفاه و دنیای مردم را متخول کرده است.در مسئله حمل و نقل درون شهری  و کم کم در برون شهری همین فضای مجازی می تواند تحول ایجاد کند .

وی با تاکید بر اینکه باید جنس ارزان تحویل مردم بدهیم گفت:فضای مجازی می تواند باغدار را به مغازه دار و میدان های متوسط شهری وصل کند .بخشی از این گرانی ها واسطه ها هستند که گرانی را درست می کنند  و یکی از راه حل ها فضای مجازی و فناوری اطلاعات است.

روحانی افزود: مزرعه ها را باید بتوانیم به بازار وصل کنیم و خانه های مردم باید از طریق اینترنت به مغازه ها و خارج کشور وصل و گردشگر جذب کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما