شناسهٔ خبر: 24098075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودکشی سیدامامی قطعی است/ او مسائل امنیتی را به سرویس‌های خارج از کشور فروخته است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی توضیحاتی درباره علت دستگیری و خودکشی سیدامامی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت دستگیری کاووس سیدامامی، اظهار کرد: اتهام سیدامامی جاسوسی بوده و وی مسائل امنیتی کشور را به سرویس های خارجی فروخته است.

وی با اشاره به اینکه گویا سیدامامی در بازجویی های خود این اتهام ها را انکار کرده است، ادامه داد: در جلسات بازجویی سیدامامی، افرادی را با وی روبه رو می کردند که اعتراف به کمک یا دستور سیدامامی برای جاسوسی کرده اند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: طبق اظهارات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که فیلم خودکشی سیدامامی را دیده اند، وی پس از بازجویی به بند خود می رود و یک شیء را جهت شکستن لامپ پرتاب می کند و سپس پیراهنش را در می آورد و به سرویس بهداشتی می رود و دیگر بیرون نمی آید.

نوروزی با انتقاد از مسئولان زندان به علت سهل انگاری در این مسئله، اظهار کرد: مسئولان زندان باید همواره به ویژه زمانی که زندانیان به دلایل امنیتی بازداشت شده اند، دقت کنند تا آنان فرصتی برای خودکشی نداشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر بنده اعتقاد دارم که یک زندانی که به تازگی دستگیر شده است، نباید در یک سلول مجزا و به صورت انفرادی قرار گیرد، بلکه تا مشخص شدن کامل جرمش باید کنار دیگر زندانیان باشد و اگر هم قرار بر این است که در انفرادی باشد، باید تحت کنترل بسیار شدید قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی درباره علت خودکشی سیدامامی بیان کرد: علت خودکشی وی از دو حالت خارج نیست؛ یا وی درصدد بوده که اطلاعاتی ندهد یا آنکه به علت وجهه اجتماعی یا آنکه استاد دانشگاه بوده و از خجالت آنکه برای اتهام جاسوسی بازجویی شده است، اقدام به این کار کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما