شناسهٔ خبر: 24096724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افراد بی بصیرت، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمی بینند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: بعضی از مردم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: بعضی از مردم دستاوردهای مختلف نظام اسلامی را مشاهده می کنند اما باز هم می گویند انقلاب برای ما چه کرده است، این افراد بصیرت ندارند و باید با در نظر گرفتن همه شرایط و مشکلات، پیشرفت های انجام شده را ببینند.
وی که در ' دوره بصیرت ' فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان که در محل دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، سخن می گفت، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون شرایط مختلفی از جمله هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم، ضررهای وارده از سوی دشمن وجود داشته است اما با همه این مشکلات، پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف از جمله توسعه جاده ها، ارائه خدمات پزشکی، صنعت برق و توسعه زیرساخت ها حاصل شده است.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: از نظر رفاهی نیز پس از انقلاب تحولاتی ایجاد شده اما در کنار این پیشرفت ها، بی تدبیری از جمله میزان بهره بالای بانکی وجود داشته است.
وی با بیان اینکه فرد بی بصیرت شعار نه اسلام، نه قرآن، جانم فدای ایران را سر می دهد، افزود: در طرحی که شهرداری اصفهان به مناسبت دهه فجر در خیابان ها نصب کرده است، روی طرح گل لاله که نماد شهید است، نوشته شده «برای ایران»، این نشان دهنده بی بصیرتی است، هیچ شهیدی، برای ایران و سرزمین نجنگیده است بلکه شهدا به دستور خدا و برای خدا شهید شدند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اصول انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی سه اصل قانون اساسی، ولایت فقیه و کفرستیزی را برای ما به ارمغان آورده است
وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسلام تدوین شده و به فرموده امام راحل که اعلم زمان خود بود، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خلاف اسلام در آن وجود ندارد، همچنین رهبر انقلاب اسلامی باید عالم به اسلام، عادل، مدیر و مدبّر باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هر کس این سه اصل را قبول دارد، انقلابی است، بیان کرد: هر کس به این اصول شک دارد، غیرانقلابی است و هر کس این اصول را قبول ندارد ضد انقلاب است.
وی با بیان اینکه مسئله بصیرت، مسئله ای نیست که تنها با کتاب خواندن و آشنایی با تحلیل های سیاسی حاصل شود، گفت: بصیرت با علم نظری ایجاد نمی شود بلکه نیاز به یک علم عملی دارد.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: ممکن است خیلی ها دکتر و یا مجتهد باشند اما بصیرت نداشته باشند اما ر مقابل یک فرد کم سواد نیز می تواند بصیر باشد زیرا او می داند که نباید زیر بار آمریکا رفت همانگونه که امام حسین(ع) زیر بار دشمن و ظلم نرفت.
وی بابیان اینکه انسان بی تقوا و کافر می تواند با مطالعه، علم بیاموزد، خاطرنشان کرد: بصیرت نوری است که خداوند در قلب هر کس که قابلیت داشته باشد، قرار می دهد.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خیلی از افراد در کنار پیامبر اکرم و ائمه (ع) و یا امام و رهبری بودند و صحبت های آن بزرگواران را می شنیدند اما به دلیل نداشتن بصیرت، برداشت آنان از این سخنان یکسان نبود.
امام جمعه اصفهان افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما قلب بعضی ها را مهر زدیم در جای دیگر می فرماید برخی از انسان ها با اینکه چشم و گوش و زبان شان سالم است، کر، کور و لال هستند و این نشان می دهد که انسان چشم و گوش دیگری به غیر از گوش و چشم بدن دارد به همین دلیل آنان حقیقت را درک نمی کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با بیان اینکه بصیرت فقط در مسائل سیاسی نیست و ابعاد مختلفی دارد، عنوان کرد: فرد با بصیرت، اهل نماز و ارتباط با خدا است بنابراین بصیرت از طریق ارتباط با خدا به دست می آید و امکان ندارد فردی اهل نماز نباشد و به درستی مسیر سعادت را طی کند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام

نظر شما