شناسهٔ خبر: 24095882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

صدورکارت اشتغال ازلایحه بودجه سال ۹۷حذف شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 2 تبصره 18 این لایحه درخصوص صدور کارت اشتغال؛ با 76 رأی موافق، 101 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

گفتنی است؛ نمایندگان و نماینده دولت در مجلس به جهت تامین منابع صدور کارت اشتغال از محل درآمد شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند، زیرا تاکید داشتند شرکت های وابسته به این وزارتخانه تنها صندوق های بیمه از جمله تامین اجتماعی، فولاد و عشایر را شامل می شود که برداشت از آنها برای صدور کارت اشتغال جایز نیست.

پس از تصویب نشدن بند الحاقی مذکور از سوی مجلس، فاطمه حسینی نماینده مردم تهران پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد که با 150 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.

بر این اساس بخش درآمدی بند الحاقی 2 تبصره 18 مبنی بر؛ "اعتبار مورد نیاز برای صدور کارت اشتغال تا سقف یکصد میلیارد (100.000.000.000) ریال از محل درآمدهای شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می شود" حذف شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما