شناسهٔ خبر: 24095157 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انقلاب صنعتی چهارم در کمتر از ۱۰ سال رخ می دهد

در انقلاب صنعتی چهارم ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل سنتی از میان می رود. از سال ۲۰۱۵ تا الان ۸۰۰ هزار شغل سنتی در انگلستان از بین رفته است و به جای آن ۳.۵ میلیون شغل‌نوین ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

انقلاب صنعتی چهارم در کمتر از ۱۰ سال رخ می دهدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیا با اشاره به اینکه انقلاب چهارم صنعتی درحال رخ دادن است، گفت: اقتصاددانان مطرح دنیا در این باره صحبت کرده اند و بر خلاف سه انقلاب صنعتی قبلی، انقلاب صنعتی چهارم در کمتر از ۱۰ سال رخ می دهد و نقش های جدیدی را باز می آفریند تا شاهد بهبود شاخص های بهره وری باشیم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در انقلاب صنعتی چهارم ۸ تا ۹ درصد مشاغل عناوین جدیدی هستند که قبلا وجود نداشتند، اظهار کرد: علیرغم بهبود بهره وری و با وجود رشد اقتصادی اما در بخش صنعت و کشاورزی با کاهش تقاضای شغل مواجه هستیم که یعنی در این حوزه ها باید تعدیلاتی را انجام دهیم درحالیکه بخاطر موضوعات اجتماعی جلوی آن گرفته می شود و تحول رخ نمی دهد.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه مشاغل جدید قطعا به ایجاد اشتغال پایدار کمک می کنند، تصریح کرد: ایجاد شغل با استفاده از خلاقیت موجود در آن ایجاد می شود و بهبود بهره وری در حوزه خدمات در بخش فناوری اطلاعات رشد بیشتری دارد و‌ این جوانان که دارای خلاقیت هستند نیاز به اکوسیستم‌و‌زیست بوم‌دارند تا بتوانند توانمندساز باشند که بخشی از زیست بوم، بازار است.

انتهای پیام/

نظر شما