شناسهٔ خبر: 24093213 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بزدل ، کي‌روش و جد و آبادش هستند

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: کارلوس کي‌روش با وقاحت به علي کريمي که يکي از بزرگان فوتبال ايران بوده است توهين مي‌کند و مي‌گويد بزدل، بزدل خودت و جد و آبادت هستي.

صاحب‌خبر -

 محمد مايلي‌کهن درباره مناظره شب گذشته علي کريمي با محمدرضا ساکت، دبيرکل فدراسيون فوتبال اظهار داشت: من فکر نمي‌کنم کريمي نياز به حمايت داشته باشد، او آنقدر بزرگ است که نياز به حمايت کسي ندارد، اما بايد بگويم متأسفانه اتفاقاتي رخ مي‌دهد که ما حتي در دوره قاجار هم شاهدش نبوديم.

بزدل کي‌روش و جد و آبادش هستند
وي در ادامه افزود: در برنامه زنده تلويزيوني کارلوس کي‌روش با وقاحت به علي کريمي که يکي از بزرگان فوتبال ايران بوده است توهين مي‌کند و مي‌گويد بزدل، بزدل خودت و جد و آبادت هستي!

کي‌روش هر کاري که دلش بخواهد انجام مي‌دهد و به هيچ‌کس هم پاسخگو نيست
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان ضمن تأکيد بر اينکه کارلوس کي‌روش به هيچ‌کس حساب کتاب پس نمي‌دهد، گفت: کي‌روش به کريمي توهين مي‌کند و هر کاري که دلش بخواهد انجام مي‌دهد و به هيچ‌کس هم پاسخگو نيست. در مقابل دبيرکل فدراسيون فوتبال از او دفاع مي‌کند!

آيا همه بد هستند و فقط کي‌روش خوب است؟!
مايلي‌کهن با طرح اين پرسش که «آيا تيم ملي فوتبال کشورمان در حال حاضر سرپرست دارد؟»، گفت: تا به امروز کي‌روش چند سرپرست تيم ملي را عوض کرده است؟ ترابيان بد، پيرواني بد، والي‌زاده بد، ساکت بد و... . آيا همه بد هستند و فقط کي‌روش خوب است؟!

چطور فردوسي‌پور نمي‌پرسد کجاي دنيا تيم ملي سرپرست ندارد؟!
کاپيتان پيشين تيم فوتبال پرسپوليس همچنين خاطرنشان کرد: چطور کي‌روشي‌پور نمي‌پرسد کجاي دنيا تيم ملي سرپرست ندارد؟! چرا او سؤال نمي‌کند در کجاي دنيا سرمربي تيم ملي براي آن تيم کمپ تمريني انتخاب مي‌کند؟! اصلاً اين کار چه ارتباطي به کي‌روش دارد؟ چرا در فدراسيون پنج ستاره چنين اتفاقاتي مي‌افتد؟! باور کنيد در فدراسيون بي‌ستاره هم اين کارها را نمي‌کنند و هرکسي مسئوليت کار خودش را برعهده دارد. 

وي همچنين يادآور شد: کي‌روش خودش مي‌رود کمپ را انتخاب مي‌کند و با اين کار هزار و يک حرف و حديث به وجود مي‌آيد. اصلاً وظيفه سرمربي تيم ملي چنين کاري است؟ همين کارهاست که حرف و حديث به وجود مي‌آورد و بعد مي‌گويند کمپ چنين و چنان بوده و نرخش اين نيست و آن است.

تيم ملي بزرگسالان فدراسيون 5 ستاره نبايد سرپرست داشته باشد؟
مايلي‌کهن با طرح اين پرسش که «تيم ملي بزرگسالان فدراسيون پنج ستاره نبايد سرپرست داشته باشد؟»، افزود: کريمي حرف بدي نزد، چون در آستانه جام جهاني هستيم يکسري افراد دوست دارند در اين مسابقات باشند و به همين خاطر سکوت مي‌کنند. چرا بايد چنين اتفاقي بيفتد؟ چرا کسي مشکلات را نمي‌گويد؟ متأسفانه من ديدم برخي جاها نوشته‌اند حمله کريمي به کي‌روش! او کجا به کي‌روش حمله کرد؟ تازه به کي‌روش به کريمي اهانت کرد و گفت بزدل، بزدل کي‌روش و جد و آبادش هستند!

7 سال تيم ملي را بدهند دست ابرام چرخي او آن تيم را به جام جهاني نمي‌برد؟!
هافبک پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان همچنين خاطرنشان کرد: مگر کي‌روش چه تاجي بر سر فوتبال ما زده است؟ مگر ما قبل از اين جام جهاني نرفته بوديم؟ هفت سال تيم ملي را بدهند دست ابرام چرخي او آن تيم را به جام جهاني نمي‌برد؟! الان هفت سال است که تيم ملي دست کي‌روش است و از شير مرغ تا جان آدميزاد در اختيار اوست. آيا نبايد با اين شرايط تيم ملي را به جام جهاني ببرد؟ مگر شق‌القمر کرده است؟

مگر کي‌روش سرمربي تيم ملي ايران نيست پس چرا در ايران حضور ندارد؟
وي‌ با طرح اين پرسش که شغل کي‌روش در ايران چيست؟ گفت: مگر کي‌روش سرمربي تيم ملي ايران نيست؟! اگر او سرمربي است پس چرا در ايران حضور ندارد؟ سرمربي تيم ملي هر کشوري بايد در آن کشور حضور داشته باشد. او اما در ايران نيست و وقتي هم که هست به جاي تماشاي بازي‌هاي ليگ براي تبليغ فلان بانک به مشهد مي‌رود. متأسفانه آقاي کي‌روشي‌پور هم با ترس و لرز و در لفافه مي‌گويد آقاي کي‌روش شما که حداقل تا مشهد رفته‌ايد چرا نرفتيد بازي پديده را تماشا کنيد؟! اصلاً من يک سؤال مي‌پرسم. شغل اول ايشان در ايران چيست؟! آيا تبليغات براي يک بانک است؟!

کي‌روش حتي اگر ما را در دنيا قهرمان هم کند اين نحوه برخوردها درست نيست
مايلي‌کهن همچنين تصريح کرد: کي‌روش حتي اگر ما را در دنيا قهرمان هم کند اين نحوه برخوردها درست نيست، او آمده و طرح ريکاوري بازيکنان را داده و بازيکنان يکي دو روز مي‌آيند و در اردوي تيم ملي حاضر مي‌شوند، اما خودش هفت هشت روز است به ايران آمده! کي‌روش خودش اجبار کرده اردو برگزار شود، اما در محل تمرينات حاضر نمي‌شود! اين خنده‌دار نيست؟

کي‌ر‌وش هر چيزي بخواهد خوب است اما به ما که مي‌رسد سال اقتصاد مقاومتي است!
وي در ادامه يادآور شد: هيچ‌کس به اين موضوع توجه نمي‌کند، او چند بار مربيان تيم ملي را عوض کرده است، او براي تيم ملي سه بدنساز، چهار ماساژور و ... دارد. اينها براي کي‌روش خوب است. شما فکر مي‌کنيد من مربي ايراني نمي‌دانم تيمم چند مربي، ماساژور و ... مي‌خواهد؟ من اگر اينها را بگويم و بخواهم کسي توجه نمي‌کند، اما اگر کي‌روش بگويد خوب است. اگر کي‌روش بخواهد آقايان فدراسيون با افتخار مي‌گويند سرمربي تيم ملي اينها را مي‌خواهد و به به عجب مربي! به ما که مي‌رسد سال اقتصاد مقاومتي است، اما اين آقا هرکسي را مي‌خواهد مي‌آورد، ماساژور، مربي، پسرخوانده و... متأسفانه هيچ‌کس هم هيچ چيزي نمي‌گويد.

فدراسيون فوتبال پشت عوامل خود هم نيست
پيشکسوت فوتبال کشورمان با ابراز تأسف از اينکه فدراسيون فوتبال پشت عوامل خود هم نيست، افزود: خطير که معاون خود آقاي ساکت بوده است به خاطر برخوردي که با دستيار کي‌روش داشته برکنار شده است. آقاي ساکت زشت است، چرا به اين راحتي پشت همکار خود را خالي مي‌کنيد. همکاري که من نمي‌دانم از کجا آمده، اما معتقدم نبايد به همين راحتي يکديگر را بفروشيم و پشت عوامل خود را خالي کنيم.

کريمي نجابت به خرج داد
مايلي‌کهن همچنين بيان کرد: در برنامه زنده تلويزيوني به کريمي مي‌گويند بزدل، بعد مي‌گويند حمله کريمي به کي‌روش! کريمي خيلي هم نجابت به خرج داد و چيزي نگفت، براي چه بايد اين بيگانه به بهترين بازيکن ما بگويد بزدل؟!

اين نيست که فقط کي‌روش ما را مفتخر به حضور در جام جهاني کرده باشد
«اين آقا امروز هست، اما شايد فردا، يک سال ديگر و شايد هم دو سال ديگر نباشد و از ايران برود»، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال با بيان اين جمله يادآور شد: مگر ما قبلاً جام جهاني نرفتيم، ما در سال‌هاي 78، 98 و 2006 هم به جام جهاني رفته بوديم و اين نيست که کي‌روش ما را مفتخر به حضور در جام جهاني کرده باشد، سال 2014 که خدايان ما را به جام جهاني بردند و اين بار هم او در حالي تيم ملي را به جام جهاني برد که هفت سال سرمربي اين تيم بوده است. آيا شق القمر کرده است؟!

چه ايرادي دارد که قرارداد کي‌روش را منتشر کنند؟
وي در واکنش به اينکه مسئولان فدراسيون فوتبال مي‌گويند قرارداد کي‌روش محرمانه است، گفت: اينکه مي‌گويند محرمانه است، يعني چه؟! او سالانه بيش از دو ميليون يورو از فدراسيون فوتبال مي‌گيرد، اين رقمي است که در رسانه‌ها عنوان شده، يواخيم لو که سرمربي بهترين تيم جهان است 3.5  ميليون يورو مي‌گيرد، تازه از اين رقم 50 درصدش را ماليات مي‌دهد، متأسفانه کي‌روش ماليات پولي را هم که مي‌گيرد نمي‌دهد، چه ايرادي دارد که قرارداد او را منتشر کنند؟ چه ايرادي دارد که مشخص شود او چند روز بايد در ايران باشد و چند روز به مرخصي برود؟

مدام مي‌گويند پول نداريم بعد اين طور پول را دور مي‌ريزند
مايلي‌کهن با يادآوري اظهارات کريمي خاطرنشان کرد: کريمي خوب گفت، چون مربيان او روزانه پول مي‌گيرند براي‌شان کار ايجاد کرده است آن هم در شرايطي که خودش در ايران نيست. آقايان مسئول و مقامات کشور اين‌هاست که مردم را اذيت مي‌کند. مدام مي‌گويند پول نداريم بعد اين طور پول را دور مي‌ريزند. پيراهن را از تن تيم جوانان در مي‌آورند بعد اين آقا هر تعداد ماساژور، مربي، فرزندخوانده و ... مي‌خواهد مي‌آورد.

آقاي ساکت! شما ايراني هستيد، يک کم عِرق داشته باشيد
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال همچنين خطاب به محمدرضا ساکت، دبيرکل فدراسيون فوتبال گفت: آقاي ساکت! شما ايراني هستيد، يک کم عِرق داشته باشيد، آيا مربي ايراني هم بود اين‌طور برخورد مي‌کرديد؟ همين محمد ناظم‌الشريعه ببينيد چه جانانه تيمش را قهرمان آسيا کرد، فردا اگر بخواهند به او پاداش بدهند، شما ببينيد چطور حق و حقوق او و شاگردانش را مي‌دهند.

براي اين فدراسيون متأسفم که چشمانش را روي چنين اتفاقاتي مي‌بندد
وي در ادامه يادآور شد: مي‌گفتند کريمي عصبي است اما در برنامه شب گذشته اصلاً کريمي عصبي نبود، علي‌رغم اهانتي که به او شد چهارچوب ادب را هم رعايت کرد. من براي اين فدراسيون متأسفم که چشمانش را روي چنين اتفاقاتي مي‌بندد. کي‌روش الان همه کاره فدراسيون است، او رئيس است، دبيرکل است، رئيس ايفمارک است و...، البته رئيسي که اصلاً حضور ندارد!

کي‌روش به خاطر کارهاي تبليغاتي به تيم ملي ايران آمده است
مايلي‌کهن با طرح اين مدعا که کي‌روش به خاطر کارهاي تبليغاتي به تيم ملي ايران آمده است، گفت: او بعد از کارهاي تبليغاتي شايد هم توجهي به تيم ملي داشته باشد!

ساکت چيزهايي مي‌گفت که مرغ پخته‌ هم خنده‌اش مي‌گرفت
پيشکسوت فوتبال کشورمان با انتقاد از اظهارات ساکت در برنامه زنده تلويزيوني گفت: ساکت چيزهايي مي‌گفت که مرغ پخته‌ هم خنده‌اش مي‌گرفت! اي کاش از ساکت مي‌پرسيدند که چند وقت است که دبيرکل شده است؟ در اين مدت چند سفر رفته است؟ آيا سفرهاي او ضرورت داشته است؟

در اين شرايط چه ضرورتي دارد که تاج و کفاشيان با هم به چين تايپه بروند؟
وي ادامه داد:  در همين مسابقات فوتسال قهرماني آسيا که در چين تايپه برگزار شد هم کفاشيان حضور داشت و هم تاج، مگر کفاشيان رئيس کميته فوتسال نيست، پس تاج چرا به چين تايپه رفته بود؟ متأسفانه اين آقايان يک واو را هم براي سفرها جا نمي‌اندازند و جالب است که خود را مقيد و پيرو ولايت فقيه مي‌دانند، آن هم در حالي که مقام معظم رهبري امسال را سال اقتصاد مقاومتي ناميدند. در اين شرايط چه ضرورتي دارد که تاج و کفاشيان با هم به چين تايپه بروند؟ چه ضرورتي دارد 9 نفر از ايران براي قرعه‌کشي جام جهاني به روسيه بروند؟ چه ضرورتي دارد تاج و کفاشيان با هم به سوئيس و ديگر کشورها بروند؟ شما حساب کنيد، يک سفر ساده به کشور اروپايي چقدر هزينه دارد، بعد مشخص مي‌شود چه بودجه‌اي صرف سفرها مي‌شود.

نظر شما