شناسهٔ خبر: 24092269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| میزان آلودگی هوای گناوه بیش از ۶ برابر حد مجاز است

R41363/P1494/S6,53/CT1

کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ریزگردها برخی نقاط استان بوشهر را فرا گرفته است و میزان آلودگی هوای گناوه بیش از ۶ برابر حد مجاز است.

صاحب‌خبر -

علیرضا مصلحیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، به میزان آلودگی هوای در شهرهای مختلف استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: استاندارد ریزگردها 150 میکروگرم بر متر مکعب است که این میزان در برخی نقاط استان بوشهر از حد استاندارد  فراتر رفته است.

وی، با بیان اینکه میزان ذرات گرد و خاک در آسمان دیلم و گناوه  از حد مجاز فراتر رفته خاطرنشان کرد: اکنون آسمان شهرستان‌های دیلم، گناوه  از نظر شاخص‌های زیست محیطی به مرحله بحرانی رسیده است.

کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به ثبت میزان آلایندگی در شهرهای گناوه و دیلم افزود: میزان آلایندگی در گناوه 968 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده که این میزان بیش از 6 برابر حد مجاز است.

مصلحیان با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در دیلم بیش از گناوه است گفت: به سبب نبود  ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در دیلم میزان غلظت  هوا ثبت نشده ولی به سبب هم‌جواری با استان خوزستان میزان آلایندگی دیلم بیش از گناوه است.

وی بیان کرد: میزان غلظت ریزگردها در برازجان 156 میکروگرم بر مترمکعب، کنگان 130، بوشهر 148 و دیگر نقاط کمتر از 150 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی باید به‌طور جدی در نقاطی که دارای هوای آلوده است از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند تاکید کرد: افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

در همین حال رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: نوبت عصر مدارس شهرستان دیلم به سبب شرایط جوی نامناسب و گرد و خاک و افزایش میزان غلظت گرد و غبار تعطیل  است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما