شناسهٔ خبر: 24091689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشته شدن ۱۰ تروریست و بازداشت صدها فرد مسلح در عملیات ارتش مصر

ارتش مصر از بازداشت صدها تبعه خارجی و انجام تمرینات دریایی در عملیات نظامی گسترده خود در شبه جزیره سینا در ۲۰۱۸ که جمعه گذشته آغاز شد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد، نیروهای شرکت‌کننده در عملیات موفق شدند ۴۰۰ تبعه خارجی از عوامل خرابکار و مظنون را بازداشت کنند و تدابیر قانونی در مورد آنها اعمال می‌شود.

همزمان با عملیات ارتش مصر، نیروی دریایی این کشور نیز برخی تمرین‌های آموزشی مهم را برای مقابله با تمامی تهدیدات و اقدامات خصمانه علیه آب‌های منطقه‌ای خود در دریای مدیترانه با شلیک چهار موشک زمین به دریا اجرا کرد.

سخنگوی ارتش مصر در ادامه از انهدام یک گروهک تروریستی بسیار خطرناک متشکل از ۱۰ تروریست که در یکی از خانه‌ها در اطراف شهر العریش مخفی شده بودند، پس از درگیری و تبادل آتش با نیروهای تروریستی و نیز کشف و ضبط اسلحه، مهمات و مواد منفجره‌ای که به همراه داشتند، خبر داد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش مصر با همکاری نیروهای عملیات پاکسازی و یورش، هفت دستگاه خودروی تروریست‌ها را هنگام فرار آنها هدف قرار داده و منهدم کرد. همچنین ۱۴۳ مخفیگاه و انبار مهمات تروریست‌ها با تعداد زیادی بمب، مواد منفجره شناسایی و نابود شدند.

به گفته این مسؤول ارتش مصر، نیروهای مشترک ارتش و پلیس در حال حاضر در مسیرهای اصلی و مناطق دورافتاده بیایانی در تمامی شهرها و استان‌ها ۴۷۹ کمین و گشت امنیتی دارند.

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در اواخر نوامبر گذشته به ارتش و پلیس دستور مقابله با تروریسم و ریشه‌کن‌سازی آن را داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما