شناسهٔ خبر: 24091597 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

انهدام 29 باند تبهکاری در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از انهدام 29 باند سرقت در عمیات جدید پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سردار حسین رحیمی  با اشاره به عملیات اخیر ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در این عملیات 10 باند سرقت به عنف، 9 باند سرقت منزل و اماکن، 7 باند سارقان خودرو لوازم خوردو، 3 باند جعل و کلاهبرداری پس از 2 هفته عملیات اطلاعاتی پلیس و 48 ساعت عملیات انتظامی توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ منهدم و اعضای آنها دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه 61 درصد دستگیر شدگان دارای سوابق کیفری بودند، اعلام کرد: در این مرحله 17 نفر از محکومان متواری که مدت‌ها تحت تعقیب پلیس بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.

وی از دستگیری 10 باند سرقت به عنف، زورگیری، گوشی‌قاپی و جعل عنوان مامور خبر داد و گفت: 40 نفر از اعضای این باندها در عملیات پلیس دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات همچنین 9 باند سرقت منزل، اماکن و مغازه نیز با 36 متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام 7 باند سارقان لوازم خودرو، خودرو و موتورسیکلت و 29 متهم خبر داد و گفت: 3 باند جعل و کلاهبرداری نیز در این عملیات دستگیر شدند.

انهدام باند قاچاق گوشی تلفن‌همراه

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از فعالیت پلیس در بخش مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و اضافه کرد: در بخش قاچاق پوشاک، دارو، سی‌دی خام، کفش و برنج حدود 6 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک باند 3 نفره قاچاق گوشی‌های تلفن‌همراه نیز کشف شده است و از این باند 900 دستگاه گوشی قاچاق به دست آمد.

انهدام باند شرکت‌های هرمی در شمال تهران

رحیمی با اشاره به بخش دیگری از عملیات پلیس آگاهی علیه کلاهبرداران، گفت: در این مرحله یک باند شرکت‌های هرمی که با وعده‌های اقتصادی و استخدامی اقدام به کلاهبرداری از جوانان می‌کرد، منهدم شد و 13 نفر از اعضای این باند که در یکی از مناطق شمالی تهران فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.

برنامه ویژه پلیس برای شب عید

موضوع حضور و نظارت پلیس در بازار شب عید محور دیگری بود که رئیس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و گفت: پلیس برای مقابله با جیب‌بری، کف‌زنی و کیف‌قاپی برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده و از هم‌اکنون نیز این برنامه در نقاط شلوغ و بازارهای پرتردد شروع شده است.

نظر شما