شناسهٔ خبر: 24090993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار رحیمی:

متلاشی شدن ۱۰ باند سرقت/۴۰ نفر دستگیر شدند

رییس پلیس پایتخت گفت: 10 باند سرقت به عنف، کیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و ماموران تقلبی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مرحله جدید سلسله عملیات پلیس بر علیه سارقان حرفه‌ای، مالخران و قاچاقچیان کالا و ارز گفت: بعد از دو هفته کار اطلاعاتی طی 48 ساعت این عملیات برگزار شد و 10 باند سرقت به عنف، کیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و ماموران تقلبی دستگیر شدند. در مجموع 40 نفر در رابطه با این جرائم در این عملیات دستگیر شدند.

او ادامه داد: 9 باند سارق منزل که شامل 36 نفر از سارقان منازل، اماکن  و... بودند همچنین هفت باند سارق خودرو شامل 29 نفر از سارقان خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو و سه باند جعل که شامل 17 نفر کلاهبردار و جاعل بودند در این عملیات منهدم و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری محکومان و متهمان فراری گفت: در این عملیات 17 محکوم متواری که به بهانه‌های مختلف از زندان مرخصی و متواری شده بودند نیز دستگیر و همچنین 29 باند قاچاق کالا منهدم و محموله‌های مختلفی از جمله پوشاک، داروهای بدنسازی، سیگار، کفش، برنج و لوازم خانگی کشف و ضبط شد. ارزش ریالی این محموله‌ها حدود شش میلیارد تومان بوده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: یک باند سه‌نفره قاچاق گوشی نیز منهدم شد که از این باند 900 دستگاه گوشی کشف و ضبط و به مراجع قضائی تحویل داده شد. همچنین در این مرحله از عملیات 13 نفر از اعضای شرکت‌های هرمی که به عناوین مختلف اقدام به جذب افراد با وعده‌های کار و فعالیت‌های اقتصادی می‌کردند و در شمال شهر تهران مستقر بودند دستگیر و منهدم شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه 82 نفر سارق بالغ بر 61 درصد دارای سوابق کیفری بودند گفت: این عملیات طی دو هفته کار اطلاعاتی و در 48 ساعت انجام شد.

رئیس پلیس پایتخت همچنین در خصوص امنیت شهر در شب‌های عید گفت: با توجه به اینکه به ایام عید و خریدهای شب عید نزدیک می‌شویم ما برای کنترل بازار و جلوگیری لاز سرقت، کیف‌قاپی و کف‌زنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مردم در شرایط آرام بتوانند خریدهای شب عید را انجام دهند و کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و یگان امداد در حال آماده‌باش برای امنیت خرید شب‌های عید هستند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال همراهی پلیس با اصناف بیشتر شده است گفت: به پلیس اماکن و بخش‌های انتظامی ابلاغ شده تا همکاری و هماهنگی لازم با واحدهای صنفی داشته و شرایطی را ایجاد کنند تا مردم بتوانند در کمال آرامش به خرید شب عید بپردازند.

سردار رحیمی همچنین درباره ترافیک روزهای پایانی سال گفت: قاعدتا حجم ترافیک در عصرها افزایش پیدا کرده و این ترافیک گاهی اوقات تا ساعت 10 شب ادامه دارد. از همین رو ما برنامه‌ریزی مفصلی برای کنترل ترافیک داریم و حتی در خیابان‌های غیراصلی هم چینش نیرو قرار دادیم تا مشکل ترافیکی نداشته باشیم همچنین با توقف‌های بیجا و غیرمجاز برخورد می‌کنیم و تاکید ما به خانواده‌ها این است که رعایت ضوابط و مقررات ترافیکی را داشته و برای خرید حتی الامکان از پارکینگ‌های عمومی یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سردار رحیمی با گلایه از برخی تاکسی‌داران گفت: متاسفانه برخی تاکسی‌داران در بعضی نقاط تهران مسافران را سوار نمی کنند و حجم زیادی از مسافر در میادین و خیابان‌های مختلف دیده می‌شود و ما مجبور هستیم ماشین‌های عمومی و تاکسی‌ها را متوقف کنیم تا مسافران را جابجا کنند. بی‌شک در ایام شب عید حمل و نقل عمومی نیز باید مضاعف شود.

او خاطرنشان کرد: ما به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه حجم مسافرت‌های درونشهری در شب‌های پایانی سال بیشتر می‌شود از وسایل نقلیه عمومی و  تاکسی استفاده کنند البته انتظار می‌رود که وسایل نقلیه عمومی و تاکسی‌ افزایش پیدا کرده و همراهی لازم را با مردم داشته باشند.

نظر شما