شناسهٔ خبر: 24090447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس در تهران استقلال در قطر

در ادامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا در گروه c امروز پرسپولیس میزبان نسف‌قارشی ازبکستان است و استقلال هم در قطر و زمین اختصاصی الریان به میدان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته (دوشنبه 23 بهمن) با بازی‌های دو گروه A وB در منطقه غرب آسیا آغاز شد و دو تیم تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان در برابر حریفان خود به میدان رفتند که نتیجه آن بازی‌ها به شرح زیر پایان یافت. اما در گروه c امروز پرسپولیس میزبان نسف‌قارشی ازبکستان است و استقلال هم در قطر و زمین اختصاصی الریان به میدان خواهد رفت.


 پرسپولیس – نسف‌قارشی

امروز از ساعت 17.15 پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم نسف‌قارشی ازبکستان است و اولین بازی خود را در حضور هواداران مشتاق خود انجام خواهد داد.

صدرنشین لیگ برتر همیشه در کنار هوادارانش مزیت پیروزی و برتری را به حریفان دیکته کرده و نشان داده که داشتن تماشاگر خودی در کنار تیم چه امتیازاتی دارد. امروز هم قطعا همین ویژگی تیم را به سمت جلو و رو به سمت دروازه نسف‌قارشی هدایت خواهد کرد و با توجه به آمادگی کامل 11 سرباز سرخپوش و رهبری پروفسور برانکو این انتظار می‌رود که پرسپولیس بتواند اولین بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد و سه امتیاز اول را دشت کند.

امروز علیرضا بیرانوند مثل همیشه حافظ دروازه است و در ردیف جلوتر قطعا سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور در ترکیب اولیه به میدان خواهند رفت و بازیکنان خوبی مثل محسن مسلمان، محسن ربیع‌خواه، شایان مصلح، بشار رسن، نعمتی، آدام همتی و...  هم روی نیمکت کمک‌حال برانکو خواهند بود. برخی از کارشناسان این بازی را برای پرسپولیس خیلی آسان تصور کرده‌اند و اعتقاد دارند که این بازی دست‌گرمی برای بازی‌های بعدی است. اما خیلی‌ها هم معتقدند پرسپولیس کار سختی مقابل این حریف پیش رو خواهد داشت. آنها یکی از نکات مثبت نسف‌قارشی را حضور یک ستاره جوان در این تیم می‌دانند. «اودیلجون هامروبکوف» هافبک 21 ساله ازبکستان حدود یک ماه پیش با تیم ملی زیر 23 سال این کشور مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد. او در برابر ژاپن و کره جنوبی عامل حذف آنها بود و درنهایت عنوان قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد. حالا این بازیکن در برابر پرسپولیس به میدان می‌رود و اگر مدافعان کمی در برابرش سهل‌انگاری کنند شاید باعث دردسر شود.

پرسپولیسی‌ها باید به این موضوع توجه کنند که هامروبکوف پس از پایان رقابت‌های زیر 23 سال آسیا عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کرد و ارزشمندترین فوتبالیست زیر 23 سال آسیا نام گرفت.

این بازیکن با شماره 7 در میانه میدان مقابل هافبک‌های پرسپولیس قرار می‌گیرد و با توجه به بهره‌مندی از نیروی جوانی، یکی از بازیکنان کلیدی وسط زمین خواهد بود. البته به جز این بازیکن، دراگان سران صربستانی هم هست که می‌تواند خطرآفرین باشد و باید برانکو برای متوقف کردن او هم برنامه داشته باشد.  با همه این تفاسیر پرسپولیس هم از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و در همه نقاط زمین بازیکنان کلیدی و کارساز دارد که هر لحظه می‌توانند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و نتیجه را عوض و مال خود کنند.  امروز ورزشگاه آزادی ساعت 17.15 مملو از تماشاگر قرمزپوش شاهد یک بازی زیبا و پرهیجان خواهد بود و امیدواریم در پایان نیز همه آنها شاد و خوشحال از ورزشگاه خارج شوند.

  الریان قطر – استقلال

 بازی دوم امروز تیم‌های ایرانی را استقلال تهران در زمین الریان برگزار می‌کند. وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی الریان قطر و استقلال گفته است: «الریان تیم خوبی است که در لیگ قطر هواداران زیادی هم دارد. ما هم تیم خوبی هستیم و بازیکنان و روحیه بسیار خوبی داریم. برای برد بازی می‌کنیم نه مساوی. تیم من برای سه امتیاز و کسب پیروزی به زمین می‌رود. با تمام قدرت به زمین می‌رویم و امیدوارم نظم تاکتیکی را در طول ۹۰ دقیقه داشته باشیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم. ما بازیکنان جوان و باتجربه‌ای در استقلال داریم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.» 

وی اظهار کرد: «از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خوشحالم. این رقابت‌ها، بازی‌های بسیار خاص و ویژه‌ای است و بازیکنان ‌انگیزه زیادی دارند تا عملکرد خوبی ارائه دهند. زمانی که من در امارات بودم، چیزی حدود ۱۰،20 هزار تماشاگر بازی‌های ما را از نزدیک می‌دیدند اما الان این عدد به سه چهار هزار نفر رسیده است. من نمی‌دانم مشکل از کجاست ولی شما زمین تمرین و امکانات بسیار خوبی دارید. من برای قطر در راه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ آرزوی موفقیت می‌کنم. شاید عده‌ای از این اتفاق خوشحال نبودند ولی این مهم نیست. من از این بابت خوشحالم و باید بگویم فوتبال را دوست دارم. شما تیم‌های خوبی در لیگ قطر دارید، مثل السد که چند سال پیش قهرمان آسیا شد. در کل امکانات و تیم‌های خوبی در قطر وجود دارد.»

استقلال در این بازی تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و با توجه به تغییرات اساسی فنی که شفر در آن ایجاد کرده این امیدواری هست که بتواند از پس حریف قدر خود هم بربیاید و امتیاز لازم را از این میدان به دست آورد. الریان تیم بسیار حرفه‌ای است و از بازیکنان خارجی موثری هم بهره می‌برد. این موضوع کمک می‌کند که مربی این تیم هم دستش برای استفاده از این بازیکنان باز باشد و در هر نقطه‌ای از زمین قابلیت میدان‌داری داشته باشد. اما این موضوع نمی‌تواند برای استقلالی که در میانه میدان دارای بازیکنان بسیار حرفه‌ای و با‌تجربه است خطرناک باشد.

به هرحال استقلال یکی از تیم‌های همیشه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بوده و با توجه به دو قهرمانی در آسیا برای سایر تیم‌ها هم شناخته‌شده‌تر و البته خطرناک‌تر به حساب می‌آید. بنابراین از این ویژگی می‌تواند بهترین بهره را ببرد و جو و فضای بازی را به سمت پیروزی و دریافت امتیاز از این میدان پیش ببرد.

 

* نویسنده : حسین هادی‌زاده روزنامه‌نگار

نظر شما