شناسهٔ خبر: 24089993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و غبار پروازهای فرودگاه اهواز را تا اطلاع ثانوی لغو کرد

اهواز ایرنا-مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت:به دلیل کاهش شعاع میدان دید در آسمان این شهر به حدود 200 متر تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی دراین فرودگاه انجام نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به آغاز پدیده ریز گردها در اهواز از صبح امروز تاکنون چهار پرواز ورودی پس از بررسی وضعیت فرودگاه، تغییر مسیر داده یا به مبدا بازگشتند.
وی گفت: پرواز شیراز-اهواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 4562 به فرودگاه اصفهان، پرواز بندرعباس-اهواز شرکت هواپیمایی تابان با شماره پرواز 6245 و پرواز شماره 1212 تهران-اهواز هواپیمایی قشم ایر به فرودگاه مبدا بازگشتند.
وی افزود: پرواز شماره 271 هواپیمایی ایران ایر که از بندرعباس برخاسته بود نیز به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و کاهش دید افقی مجبور به بازگشت به فرودگاه بندرعباس شد.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان بیان کرد: پرواز شماره 1230 تهران-ماهشهر هواپیمایی قشم ایر نیز به دلیل کاهش دید افقی در ماهشهر مجبور به نشستن در فرودگاه اهواز شد.
وی ادامه داد: این هواپیما در ادامه قرار بود به مقصد تهران حرکت کند که به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز، از پرواز بازماند.
رضایی همچنین از لغو پرواز خروجی 4563 هواپیمایی ماهان به مقصد شیرزا/کرمان خبر داد و دلیل آن را برگشت پرواز ورودی آن به فرودگاه مبدا(تهران) عنوان کرد.
آخرین بار اواخر دی ماه و ابتدای بهمن ماه امسال خوزستان برای بیش از یک هفته درگیر پدیده گرد و غبار با منشا داخلی و خارجی بود که در برخی نقاط تا 66 برابر حد مجاز گزارش شد.
پدیده گرد و غبار که مشکلات زیادی را مردم ایجاد و بیش از یک هزار و 500 نفر را راهی بیمارستان کرد، باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی و کم شدن ساعات اداری برخی شهرستان ها شد.
در این مدت حدود 30 پرواز خروجی و داخلی فرودگاه اهواز به دلیل کاهش میدان دید لغو شد.

6002خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار : کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما